Aktuális

Éva esés miatt perli 14 millióra a Lidlt

H. Á.

Létrehozva: 2015.06.26.

Elesett bevásárlás közben egy felgyűrődött szőnyegben Éva. Kártérítést kért a bolttól, de a multi csak a kért összeg töredékét fizetné ki. Időközben a Lidl is reagált a történtekre.

Elsőre banálisnak tűnő baleset érte Baski Attiláné Évát az egyik nagy áruházlánc budapesti üzletében, mégis egy életre kihatással lesz az ő és családja sorsára.

– Tavaly októberben történt – kezdi erzsébeti otthonában a 60 éves nő. A közeli élelmiszerlánc üzletében vásárolt, az akciós újságospolchoz akart menni, de a fémszőnyeg fel volt gyűrődve. Mivel a bevásárlókocsit maga előtt tolta, nem vette észre, így elesett benne.

– Elveszthettem az eszméletemet is néhány pillanatra, mert nem emlékszem, ezután mi történt. Csak arra, hogy ott fekszem, és nagyon fáj a lábam. A mentők negyven perc múlva érkeztek meg. Addig a fejem mellett tolták el a kocsikat a vevők – mondja Éva.

Kórházba került. A sípcsontja és a bokája is összetört. Megműtötték: a lábszárába egy harminccentis fémrudat ültettek be, de a bokájához nem nyúltak.

– Az orvos szerint ott annyira aprók a csontok, hogy azt sosem lehet helyrehozni. Három hónapig járóképtelen voltam, utána előbb járókerettel, majd mankóval tudtam járni, de ezt a botot azóta sem tudtam eldobni.

A rehabilitáció és a kezelések rengeteg költséggel jártak. Férjének, Attilának kellett ápolnia, és most is segítségére szorul. A család úgy tervezte, hogy Éva egyéves unokájára is majd a nagymama vigyáz. Ebből sem lett semmi. Éváék összesen 14 millió forintos kárigénnyel léptek fel a Lidllel szemben. – Ebből 1,4 millió a felépülési időre, 6 millió forint nem vagyoni kárigény, vagyis sérelmi díj, a többi havi 60 ezres életjáradék, amit egy összegben kértünk. A cég 4 millió forintot ajánlott, mely jogelismerésnek nem minôsül, és kizárólagosan egyezségkötés esetére vállalták megfizetni. Mi lementünk 9,5 millióra. Ezután a Lidl további egyeztetéstől elzárkózott, a peres utat javasolták – magyarázza ügyvédjük, Sipos Balázs.

Frissítve:

A Bors kereste az ügyben a Lidlt:

"A Lidl valamennyi balesetet kivizsgál, és a jogos kárigényeket megtéríti. Jelen esetben is ennek megfelelően járunk el. Miután beérkezett a balesetről készült jegyzőkönyv, azt megvizsgáltuk és jogi osztályunk felvette a kapcsolatot a károsulttal. A károsult jogi képviselője azonban túlzottan magas kártérítési igényt jelölt meg (először 17 millió, majd 9,5 millió forintot), amelynek következtében a felek nem tudtak békés úton megállapodni. Az ügyet biztosítási szakértővel is megvizsgáltattuk, aki – a Lidl által ajánlott - 4 millió forint kártérítést tartotta reálisnak.

A Lidl álláspontját jogilag megalapozott vélemény támasztja alá, várunk a károsult részéről is egy jogilag is megalapozott véleményre. Amint az eljárás jogi szakaszba ér és lesz olyan fejlemény ami publikussá tehető, tájékoztatjuk a Borsot, hiszen közös érdekünk, hogy az ilyen jellegű káresemények mindannyiunk okulására a nyilvánosság elé kerüljenek."

 

Kapcsolódó jegyzetünk itt olvasható.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek