Aktuális

Megint szembe ment egymással két vonat

Bors

Létrehozva: 2015.12.28.

Csupán a szemfüles forgalmista telefonos jelzésének köszönhető, hogy a Jákó-Nagybajomnál tilosban áthaladó mozdony nem rohant bele a Gyékényes felől érkező személyvonatba.

Egy maszek fuvarozó társaság mozdonya átment a Megállj!-jelző piros lámpán Jákó-Nagybajomnál, felvágta a váltót, majd a Gyékényes felől érkező személy pályájára került. Ezen a vonalszakaszon nincs olyan berendezés, mely automatikusan meg tudná állítani a vonatot. Az eset december 19-én történt, ám csak azután került nyilvánosságra, hogy a Bors a birtokába került információk alapján rákérdezett a történtekre. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KSZ) szerint, amíg a teher szemből jött, a Gyékényes felől közlekedő személyvonat Beleg állomásán állt. A helyzetet a jákó-nagybajomi forgalmi szolgálattevő oldotta meg, aki – látva a tilos jelzés mellett elhaladó tehervonatot – telefonon értesítette Beleget, hogy ne is indítsák el a személyvonatot. A két vonat között mintegy nyolc kilométer volt a távolság.

Átszáguldott a tiloson

275 ezer forintot fizetett a jegykezelő, 180 ezret a mozdonyvezető, akik 2013 januárjában a Nyugati pályaudvarról Vácra induló személyvonaton teljesítettek szolgálatot. A vonat Csomádnál gyorsított, majd átment a tilost jelző lámpán. A gyorsfékezés ellenére ráfutott a váltóra, felvágta, így a másik irányból érkező vonattal szemben lassult le. A két szerelvény alig hetven méterre állt meg egymástól. 

A szerelvények fékútja 800–1000 méter, a tömege egyenként 2000 tonnányi acél. Lapunknak két jákói esetről számoltak be forrásaink, ám csak egyet, a másodikat erősítették meg a KSZ munkatársai, így hivatalosan csak ez tekinthető megtörténtnek.

Átszáguldott a tiloson

275 ezer forintot fizetett a jegykezelő, 180 ezret a mozdonyvezető, akik 2013 januárjában a Nyugati pályaudvarról Vácra induló személyvonaton teljesítettek szolgálatot. A vonat Csomádnál gyorsított, majd átment a tilost jelző lámpán. A gyorsfékezés ellenére ráfutott a váltóra, felvágta, így a másik irányból érkező vonattal szemben lassult le. A két szerelvény alig hetven méterre állt meg egymástól. 

Elnézték a lámpát

(Néhány eset az elmúlt évekből)

  • 2015 augusztusa. Nem várta be a kijelölt helyen, Acsa-Erdőkürtön az Aszódról induló motorvonat a Balassagyarmat felől érkező szerelvényt. A balesetben több mint huszonegyen sérültek meg.
  • 2015. április 28. Dupla büntetést kért maga ellen az egyik vádlott, aki az ügyészség szerint felelős azért, hogy két vonat ugyanazon a vágányon haladva kis híján egymásba rohant 2013-ban, Kelen­-földi pályaudvartól néhány kilométerre. Az ügyészség szerint az egyik mozdonyvezető és két forgalomirányító hibázott.
  • 2014 júliusa. Dunakeszinél két vonat azonos vágányon egymással szemben haladt, és alig negyven méterre állt meg egymástól. Az egyik mozdonyvezető hibázott.
  • 2014. november 13. Kaposmérőnél egy Dombóvárról Murakeresztúrra tartó tehervonat nem állt meg az állomáson, csak 200 méterre a nyílt pályán. A vele szemben érkező személy vezetőjét értesítette az állomásfőnök. A vonat végül a nyílt pályán fékezett le.

Két katasztrófa

  • 1994 decembere. Kisiklott a Nyíregyházától a Nyugatiba tartó gyors második kocsija, majd a vagonok száztíz kilométeres sebességgel egymásba, illetve az állomásépületbe rohantak. 31-en vesztették életü­ket, ötvenketten pedig kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedtek.
  • 2008 októbere. Monorierdő közelében egy személyvonat vezérlőkocsija ütközött a Hajdú InterCity utolsó kocsijával. Négyen haltak meg.

Kapcsolódó jegyzetünket itt olvashatják

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek