Az Index vette észre a Sonline.hu-n, hogy a zamárdi Csap utcánál egy vonat a lecsukott sorompónál áthaladt, majd felnyílt a sorompó, a lámpa villant kétszer fehére, majd pirosra váltott, de a sorompó nyitva maradt, a fényjelző pedig kialudt. Ekkor robogot át egy mozdony nagy sebeséggel. igaz, legalább kürtjelzést adott.
A helyiek szerint nem ez volt az első eset, viszont legalább felvette valaki. Egy ehhez kísértetisen hasonló eset egy héttel ezelőtt a Siófok-Széplak-alsó átjárónál volt, azt is a Sonline írta meg.
Akkor a lap rákérdezett a MÁV-nál, ahonnan azt a választ kapták: a vonat a biztonsági előírásoknak megfelelően közlekedett, a vonatvezető tudott a meghibásodásról, ezért is hajtott át az átjárón csak 15 km/órás sebességgel.
A mostani azonban egészen más eset, itt sokkal gyorsabban száguldott át a vonat, mint 15 km/óra.
Frissítés: A MÁV felvette a BorsOnline szerkesztőivel a kapcsolatot - közleményüben magyarázatot adva a szokatlan szituációra.
„A hibanaplók vizsgálata alapján július 16-án, a Zamárdi-felső – Szántód-Kőröshegy között található sorompó egy személyvonat érkezése előtt 10 óra 17 perckor üzemszerűen, megfelelően lezáródott, majd annak elhaladását követően három perccel később felnyílt. Ezek után a biztonsági előírásoknak megfelelően vörösre váltott és három perc elteltével a fényjelzés lekapcsolt. Ezután érkezett az átjáróhoz egy magán vasúttársaság Gyékényesre tartó mozdonya és áthaladt a sötétet jelző sorompón.
A mozdonyvezetőt az irányító már előzetesen értesítette a sorompó állapotáról. A mozdonyvezető később jelentette az irányítónak, hogy félreértette a sorompó számát és hogy azon, a megengedettnél nagyobb sebességgel haladt át. A feltehetőleg megvágott felvételen is látszik, hogy a mozdonyvezető kürtölt és gyorsfékezést alkalmazott, de már nem tudta lelassítani a járművet az ilyenkor előírt sebességre.
Vasúttársaságunk a Közlekedésbiztonsági Szervezettől az esemény azonnali kivizsgálását kérte.
Hangsúlyozzuk, hogy ilyen esetben is a KRESZ szabályai érvényesek, vagyis sötét sorompójelzés esetén, az átjáróra történő ráhajtás előtt a gépjárművezetőknek meg kell győződniük arról, hogy a sorompó felé nem tart vasúti jármű illetve az áthaladás folyamatossága biztosított.”