<p>Sok használt autó érkezik külföldről, főleg Németországból. Jó résen lenni, ugyanis a Nyugat-Európát érintő nagy árvizek után sokan nálunk szabadulnának vízkáros autóiktól. </p>
Jellemző trend, hogy a Németországot és Franciaországot elöntő árvizekben meghibásodott autókat a magyar használtautó-piacon akarják értékesíteni. A teljes berendezés cseréje több százezer forintba kerülne, a származási országban gyakorlatilag ezért lehetetlen értékesíteni.
Az elektronikai eszközökkel felszerelt vízkáros kocsik életveszélyesek, nem lehet tudni, hogy a hibás alkatrész mikor mondja fel a szolgálatot. Szakértők szerint a nyugati modern gépkocsik ráadásul hajlamosabbak a meghibásodásra, viszont jó hír, hogy mi magunk is kiszűrhetjük a vízkáros autókat.
Ha sár van az ajtók körüli gumitömítés mögött vagy a műszerfal alatt, akkor valószínű, hogy a kocsit elöntötte az árvíz. Árulkodó jel az is, ha a szőnyeg alatt rothadás jeleit fedezzük fel, de ha kellemetlen szagot érzünk, akkor is gyanakodjunk.
Használt autót vásárolni sosem kockázatmentes. Katona Mátyás, az Autónavigátor.hu főszerkesztője szerint viszont a nem autószakértők is könnyen kiszűrhetik a nem megfelelő állapotban lévő kocsikat.
A hazai autókkal kapcsolatos fontos információkat rendszám alapján lekérdezhetjük. Így megtudjuk többek között, hogy az adott autó ténylegesen mennyi kilométert futott. A megtett kilométerállással sokan trükköznek. Viszont egy többéves autó biztos, hogy többet ment, mint százezer kilométer, főleg a nyugat-európai kocsik, ott ugyanis többször használják autóikat az emberek.
Katona hangsúlyozta, vásárláskor részesítsük előnyben azokat az autókat, amik vezetett szervizkönyvvel rendelkeznek, mert az minden vásárláshoz szükséges információt tartalmaz.
Nyáron kimagaslóan sokan vásárolnak kabriókat is, főleg a német márkák, a BMW, a Mercedes és a Volkswagen uralják a piacot. A lehúzható tetős autók átlagosan több mint négymillió forintba kerülnek, de akár száz-százötvenezer forintért is vásárolhatunk működőképes kabriót. Hiába a magas ár, a kocsik életkora átlagosan tizenkét év. Mindezek ellenére sokan keresik ezeket a kocsikat, szakértők szerint azért, mert a luxust párosítják vele. A legtöbb kabrió légkondicionálóval felszerelt, ami elsőre talán nem tűnik fontosnak, de tűző napon, a legnagyobb melegben nem célszerű lehúzott tetővel közlekedni.