Aktuális

18 milliós nyereményt hazudott a kamucég Miklós bácsinak

Bors

Létrehozva: 2016.08.30.

Miklós bácsi a gerincproblémáira keresett megoldást. Helyette csőbe húzta egy kamucég.

Balassagyarmaton, egy társasház második emeletén nyit nekünk ajtót Bakó Miklós, aki telefonon kereste meg a Borsot a problémájával. Amint a 81 éves, korábban jogi ta­nácsadással foglalkozó férfi betessékel minket a lakásába, bele is fog történetébe.

– 1994-ben súlyos gerinctörést szenvedtem, amivel azóta is küzdök. Több műtétem is volt, kezelésekre is jártam, ám utóbbiak sajnos egyre költségesebbek. Egy kollégám ajánlotta figyelmembe a Beauty Line nevű céget, amely különböző gyógyhatású szereket reklámozott. Tettem velük egy próbát, de kár volt – meséli. Miklós bácsi csaknem százezer forintot dobott ki az ablakon különféle készítményekre. Idővel azonban a cég nyereményjátékkal is kecseg­tette.

– Először arról jött küldemény, hogy hárommillió forintot nyertem. Sosem kaptam meg. Ám, ha nem válaszoltam nekik, rögtön elkezdtek bombázni újabb és újabb ajánlatokkal. Legutóbb augusztusban jött levél, abban már 18 millió forint a nyeremény – mutatja a sok-sok papírt.

– Remélem, legalább mások tanulnak a hibámból. A „nyereményem” felét szívesen rááldoznám arra, hogy az esetleges többi károsult helyzetét rendezzék. Az ügyben megkerestük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot (NFH) is. Érdeklődésünkre elmondták, hogy a Beauty Line egy prágai székhelyű cég. Az NFH égisze alatt működő Európai Fogyasztói Központba (EFK) az elmúlt hónapokban huszonnégy panasz érkezett a vállalkozással kapcsolatban. Ezek Bakó Miklóséhoz hasonló esetekről számoltak be. Az ügy pikantériája, hogy az EKF magyar részlege hiába vette fel a kapcsolatot a cseh szervezettel, a külföldi partnerek nem voltak együttműködőek. Annyiról azonban tájékoztatták a magyar felet, hogy vizsgálták a Beauty Line tevékenységét, és bírságot is szabtak ki rájuk. A fogyasztóvédelem arra is felhívta a figyelmet, hogy a Direkt Market nevű cég is hasonló megtévesztő kampányokat folytat, mint a Beauty Line.

Ne dőljünk be tehát nekik sem!     

Jó tudni!

A tisztességes piaci résztvevők mellett sok tisztességtelen vállalkozás van jelen az interneten. Az általuk kínált termékek, szolgáltatások közös jellemzője, hogy külföldön bejegyzett honlapokról lehet megrendelni.

A fogyasztóvédelem minden egyes panaszbejelentést ellenőriz, ugyanakkor a vizsgálat eredményes kimenetele kétséges, mivel ezek a külföldön bejegyzett cégek gyakran beazonosíthatatlanok. Mire a hatóság a nyomukra bukkanna, eltűnnek.

A legfontosabb a megelőzés. A „túl szép, hogy igaz legyen”-típusú hirdetések, honlapok esetében érdemes gyanakodni rendelés előtt. Pláne, ha a szolgáltatás hirdetőjét vagy a készítmény előállítóját, illetve magyarországi forgalmazóját nem lehet nyomon követni, nincsenek megadva elérhetőségeik.
Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek