Miklós bácsi a gerincproblémáira keresett megoldást. Helyette csőbe húzta egy kamucég.
Balassagyarmaton, egy társasház második emeletén nyit nekünk ajtót Bakó Miklós, aki telefonon kereste meg a Borsot a problémájával. Amint a 81 éves, korábban jogi tanácsadással foglalkozó férfi betessékel minket a lakásába, bele is fog történetébe.
– 1994-ben súlyos gerinctörést szenvedtem, amivel azóta is küzdök. Több műtétem is volt, kezelésekre is jártam, ám utóbbiak sajnos egyre költségesebbek. Egy kollégám ajánlotta figyelmembe a Beauty Line nevű céget, amely különböző gyógyhatású szereket reklámozott. Tettem velük egy próbát, de kár volt – meséli. Miklós bácsi csaknem százezer forintot dobott ki az ablakon különféle készítményekre. Idővel azonban a cég nyereményjátékkal is kecsegtette.
– Először arról jött küldemény, hogy hárommillió forintot nyertem. Sosem kaptam meg. Ám, ha nem válaszoltam nekik, rögtön elkezdtek bombázni újabb és újabb ajánlatokkal. Legutóbb augusztusban jött levél, abban már 18 millió forint a nyeremény – mutatja a sok-sok papírt.
– Remélem, legalább mások tanulnak a hibámból. A „nyereményem” felét szívesen rááldoznám arra, hogy az esetleges többi károsult helyzetét rendezzék. Az ügyben megkerestük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot (NFH) is. Érdeklődésünkre elmondták, hogy a Beauty Line egy prágai székhelyű cég. Az NFH égisze alatt működő Európai Fogyasztói Központba (EFK) az elmúlt hónapokban huszonnégy panasz érkezett a vállalkozással kapcsolatban. Ezek Bakó Miklóséhoz hasonló esetekről számoltak be. Az ügy pikantériája, hogy az EKF magyar részlege hiába vette fel a kapcsolatot a cseh szervezettel, a külföldi partnerek nem voltak együttműködőek. Annyiról azonban tájékoztatták a magyar felet, hogy vizsgálták a Beauty Line tevékenységét, és bírságot is szabtak ki rájuk. A fogyasztóvédelem arra is felhívta a figyelmet, hogy a Direkt Market nevű cég is hasonló megtévesztő kampányokat folytat, mint a Beauty Line.
Ne dőljünk be tehát nekik sem!