Póznának ütközött, majd kényszerleszállást hajtott végre a repülő Nagy Seggnek nevezett angol szenzáció. A maga száz méterével a világ leghosszabb repülőgépét a múlt héten szerdán tesztelték, akkor jóváhagyták a forgalomba helyezését – kár volt.
Egy hétre rá, tegnap ugyanis az első éles repülésén, landolás közben hiba csúszott a rendszerbe: egy póznával való ütközés miatt megsérült a pilótafülke, így a bedfordshire-i leszállópálya mellett orral érkezett a földre a Nagy Segg, hivatalos nevén Airlander 10. A kis sebességnek köszönhetően nem érte túl nagy kár a repülőt, és nem sérült meg senki.
A 25 millió dollár értékű szerkezetet nagy szenzációnak szánták az angol fejlesztők: kevesebb üzemanyagot használ, mint egy utasszállító, és nagyobb terhet emel magasba, mint az eddigi teherszállítógépek, és akár öt napig is képes a levegőben maradni. Az utasszállítás mellett más funkciókat is betölthet a csodagép: megfigyeléseket végezhetnek róla, és katasztrófa esetén alkalmas segélynyújtásra is.
Pillanatnyilag azonban a Nagy Segg szorul segítségre.