Csak a szerencsén múlott, hogy nem okozott tömegkatasztrófát egy elszabadult vadászrepülő Kecskemét felett. A Bors megtalálta a pilótát, aki nyolc éve katapultált a MIG–29-ből, és karcolásokkal megúszta.
2008 áprilisában nagy megdöbbenést keltett az eset, amikor a 44-es út felett elszállt egy pilóta nélküli vadászgép, majd a földbe csapódott. A MiG–29 Fulcrum típusú géppel Peszeki Zoltán őrnagy szállt fel a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső repülőbázisról. Gyakorló légi harcot vívott két Albatrosszal, a leszállópálya fölötti átrepülés közben arra lett figyelmes, hogy nem működik rendesen sem a gázkar, sem a botkormány.
Néhány másodperc alatt mérlegelni kellett, hogy mit tegyen. Látta, hogy ez a gép sem vele, sem nélküle nem fog továbbrepülni. Az utolsó pillanatban katapultált.
– A gép kilőtte a kabintetőt, az ülés egyből oldott, és nyílt a mentőernyő. Pár másodperc alatt földet értem, csökkentve az ütődés nagyságát – emlékszik az őrnagy.
Hozzátette: ez volt az egyetlen jó döntés, ha a gépben marad, akkor meghalt volna. Ugyanis a MiG a földre érve csúszott a betonon, majd egy aknafedél megdobta, és újra a levegőbe emelkedett. Így történt, hogy a 44-es út felett átcsúszott az autósok nagy megdöbbenésére.
– Isteni szerencse, hogy nem volt forgalom a főúton, hiszen akkor tömegkatasztrófát is okozhatott volna – teszi hozzá.
Egy hónapig kezelték kórházban, utána újra repült. Az eset nem okozott benne gátlásokat. 2011 decembere óta van szolgálati nyugdíjban. Lapunk a szolnoki Repülőmúzeumban talált rá, ahol a szimulátorokat kezeli, és ősztől tárlatvezetést is tart.