Forrás: ThinkStock
A Telekomra hivatkozva telefonált egy szélhámos. Kollégánkat is szerette volna csőbe húzni, de mivel ez nem sikerült neki, káromkodva lecsapta a telefont. Nem árt az óvatosság!
Mindig lesznek hiszékeny emberek. Ezt használja ki az a csaló is, aki egyik kollégánkat is megtalálta telefonon:
– Halló! Németh Zoltán vagyok, és a Telekom nevében beszélek. – Mit óhajt? – Volt egy sorsolásunk a régi ügyfelek között, és bár a FIAT Puntót ezúttal nem nyerte meg, 125 ezer forint az öné. – Ez szuper! Mit kell tennem? – Fél óra múlva újra hívom, addig menjen le egy bankautomatához! – Rendben.
Természetesen kollégánk egyből tudta, hogy át akarják verni, de kíváncsi volt, jelentkezik-e ismét a férfi. Harminc perc elteltével újra csengett a mobilja:
– Halló! Németh Zoltán vagyok. Ott van az automatánál? – Igen! – Keresse meg a Telefonegyenleg-feltöltés menüpontot!… Halló! Ott van még? Csinálja?
Miután munkatársunk erre már nem válaszolt semmit, így zárt: – A rák egye ki a tested! – ezután lecsapta a telefont.
Megkerestük a Telekom Kommunikációs Igazgatóságát, hogy tudnak-e a dologról, illetve mennyire gyakori, hogy visszaélnek a cég nevével. Közölték: továbbra is sok az olyan eset, amikor mobilszolgáltatók ügyfeleit ismeretlenek különböző indokokkal – például nyeremény ígéretével – megkeresik telefonon. Bankkártyaadatok bediktálását vagy egy másik telefonszám egyenlegének feltöltését kérik. A hívás során sokszor hivatkoznak magára a mobilszolgáltatóra, sőt a cég vezetőjeként mutatkoznak be.
A Telekom kéri ügyfeleit, hogy érvényes bankkártyájuk adatait soha, semmilyen okból másnak – főként ismeretlennek – ne adják ki. És ne is töltsék fel elektronikusan idegenek által megadott telefonszám kártyás egyenlegét, bármit is ígérjenek érte!