Forrás: Thinkstock
Hiába kell az internetes bolttal rendelkező hazai cégeknek biztosítani a vásárlók felé a 14 napon belül, indoklás nélküli vásárlástól való elállás jogát, ezt bizonyos élelmiszereknél nem mindig lehet érvényesíteni. Éppen ezért fontos, hogy körültekintőek legyünk a megrendelésnél és az áru átvételénél is – figyelmeztet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). Előbbi esetben jó tudni, hogy nem mind magyar, ami annak látszik. Azért, mert egy internetes cím hu-ra végződik, nem feltétlenül áll magyar vállalkozás mögötte, márpedig a külföldi székhelyű szolgáltatók más szabályozás alá eshetnek. Fontos tehát, hogy rendelés előtt ellenőrizzük az impresszumban a cég pontos címét, telefonos elérhetőségét. A szolgáltatónak fel kell tüntetnie a vállalkozás székhelyét és panaszkezelési módját, amit szintén érdemes átnézni.
Ha mindent rendben találtunk és leadtuk a megrendelésünket, a kiszállítás során figyeljünk a fogyaszthatósági, illetve minőség-megőrzési időre, a sértetlen csomagolásra, állati eredetű élelmiszer esetén az „ovális jelre”, az adott élelmiszer hőmérsékletére. Fagyasztott termék esetén győződjünk meg arról, nem olvadt-e fel az élelmiszer – tanácsolja a Nébih.