Hiába biztosították a helyszínt rendőrök, semmi dolguk sem akadt. Tavaly ebben a hipermarketben egymást fojtogatták a vásárlók, hogy pár ezressel olcsóbban vegyenek valamit.
A tegnap hajnali hatos rajt előtt tizenöt perccel alig negyven ember várakozott a budapesti hipermarketben, amely már előre meghirdette weboldalán a speciális akciókat. A fekete ponyvát pontban hatkor kezdték leszedni a dolgozók az akciós tárgyakról, ám ellentétben a tavalyi fojtogatással, ezúttal kultúráltan egymás után vitték a cuccokat az emberek.
A legnagyobb sláger a 109 centis lapostévé, valamint az elöltöltős mosógép volt, 70 illetve 50 ezerért. Ha a teljes készletet nézzük, akkor azt kell mondjuk, nem sok fogyott a termékekből.
- Nagyobb tülekedésre számítottam, de örülök, hogy beszereztem a tévét. A gyerekeimnek lesz karácsonyra - mutat Panni néni a kosarába éppenhogy beszuszakolt lapostelevízióra.
Akadt, aki nagyobb bevásárlást tervezett, mint például Éva, aki a hatalmas televízió mellé még egy játékkonzolt is beszerzett. Szakértők szerint nem meglepő, hogy csak lézengtek az emberek.
- A tavalyi évhez képest idén nem volt akkora hírverés, kevesebb volt a reklám. De ami talán fontosabb, hogy az akciók mértéke is szolidabb volt és nem röpködtek a 60-80 százalékos kedvezmények - mondta a Borsnak Haraszti Anikó, aki szerint idehaza a Fekete Péntek inkább a neten hódít.
- Az Egyesült Államokban egy 20-25 éves hagyományról beszélünk, amikor szó szerint megáll az élet. Szabadságot vesznek ki az emberek, és az üzletek előtt éjszakáznak. Itthon sokkal inkább az online piac pörög ilyenkor. A gép előtt ülve sokkal nagyobb akciókat is találni, mint a boltokban. Ezt támasztja alá, az egyik legnagyobb hazai elektronikai webáruház rekordja is, miután a cég egy perc alatt adta el szinte az összes akciós termékét. Hivatalos közleményük szerint a nyitás pillanatában, 130 ezer vásárló volt az oldalukon egy időben.