Az évek alatt számtalan ismert és kevésbé ismert hely egyszerűen eltűnt az ország területéről. Némelyiknek még a létezése is feledésbe merült. Ilyen az 1923 és 1926 között, a budapesti Gellért téren található hidroplánállomás is, ahol a gépek a Dunán landoltak. Az 1923-as megnyitóra rengetegen gyűltek össze, hogy megcsodálják az öt „ezüstmadarat”.
Az állomásról a Balatonra és Bécsbe indultak járatok. A hidroplánokat üzemeltető légiközlekedési társaság leghíresebb pilótája, Endresz György, Magyar Sándor navigátorral tizenötödikként repülte át az Atlanti-óceánt. A gép 1931. július 15-én indult Kanadából, az új-fundlandi repülőtérről és 1931. július 16-án landolt Felcsút határában.
Az összesen 5770 kilométeres távot 25 óra és 20 perc alatt tették meg, 230 kilométeres átlagsebességgel. Ráadásul az óceánrepülők közül még senkinek nem sikerült ilyen mélységig hatolnia az erurópai kontinens belsejébe. Ezzel összesen három világrekordot döntöttek meg azon a jeles napon. Azért is hatalmas a teljesítmény, mert már az út elején tönkrementek az akkor korszerűnek számító iránytűk és rendkívül sűrű volt a köd.
A sors iróniája, hogy Endresz György 1932-ben egy tragikus repülőbalesetben vesztette életét, amikor épp Rómába tartottak, ahova azokat hívták meg, akik átrepülték az óceánt. A gép szárnya megbillent és lezuhantak, a repülőn tartózkodók valamennyien szörnyethaltak.