Aktuális

Veronai katasztrófa: alvászavarral kezelték a busz sofőrjét

Döbörhegyi Anna

Létrehozva: 2017.03.29.

<p>Kiborultak a gyászoló szülők a hír hallatán: Habár a férfi érvényes üzemorvosi engedéllyel vezetett, a meghalt gyerekek hozzátartozói nem értik, miért osztották be ilyen hosszú, fáradságos útra.</p>

Alkut akart kötni

Az alvászavar ténye egy egyeztető beszélgetés során, lényegében véletlenül derült ki.

– Körülbelül három héttel ezelőtt, a Szinyei Merse Gimnáziumban találkoztunk mi, szülők, a buszt és a sofőröket biztosító cég ve­zetőjével, Czakó Tiborral. Az apropó az volt, hogy a férfi akkor azt kérte, alkossunk perközösséget, és pereljük be együttesen az olasz autópálya-kezelőt, mert úgy gondolja, a korlát okozta a tragikus végeredményt – mondta kollégánknak a neve el­hallgatását kérő jelenlévő.

Kezelték, de vezetett

A megbeszélés egy másik résztvevője, Szendrei Mónika, aki lányát, Esztert vesztette el, így folytatta:

– Ebbe azonban nem va­gyunk hajlandók belemenni, mert más a véleményünk. Főleg  miután ott, a helyszínen megjelent szülők és körülbelül hat-hét ügyvéd előtt elhangzott Czakó úr szájából, hogy a sofőrt korábban alvászavarral kezelték, és neki tudomása is volt erről. Ám mégis megkapta a vezetéshez szükséges orvosi papírokat. Kérdem én, még ha egészségileg rendben is volt a sofőr, munkaadója miért engedte őt ilyen hosszú útra, tudván, hogy mi a baja? Miért? – fakadt ki a Borsnak az édesanya, aki felháborítónak tartja, hogy a busztársaság vezetője még mindig nem írta alá a hozzájárulását ahhoz, hogy az olasz jogrendszer alapján állapítsák meg a családok kártérítését.

Kinek lenne jó ez?

Ahogyan azt megírtuk, utóbbival a családok jobban járnának, mert a magyar jogrendszer szerint 4-8 millió forintot kapnának, az olasz alapján viszont 50-120 milliót. Ám a megállapodás a fuvarozó cégre nézve kedvezőtlen lenne, mert a megállapított körülbelül 1,5 milliárdos keretösszeg fölötti károkat a kft.-nek kellene megfizetnie.

– A családtagjainkat nem hozza már vissza semmi. Életek mentek tönkre, vannak, akik nem tudnak azóta dolgozni, pénzt keresni. Több mint két hónap telt el a baleset óta, és még mindig nincsenek meg a felelősök. Szomorú és érthetetlen – sóhajtott Szendrei Mó­nika.

Az asszony ügyvédje, dr. Si­pos Balázs Tihamér is jelen volt az említett találkozón. A Borsnak elmondta, ő is megtesz mindent azért, hogy a családok az olasz jogrendszer szerint kapjanak kártérítést. 

Kialvatlanná válhat

Az alvási apnoe szindróma, azaz légzéskimaradás a leggyakoribb alvásfüggő légzészavar, amely a garat alvás alatti ismételt elzáródása következtében alakul ki.

Ha óránként öt-tíz alkalomnál többször észleljük a legalább tíz másodpercig tartó légzéskimaradásokat, már betegségről beszélhetünk. Tünetei lehetnek: a kialvatlanság, a napközbeni fokozott aluszékonyság és a koncentráció zavara.

– Felháborítónak tartom, hogy 4–6 millió forint közötti sérelemdíjjal kívánja a biztosító az okozott sérelmet kompenzálni. Ez egy tizenhárom éve uniós tagállam esetében méltánytalan – mondta el az ügyvéd. Czakó Tibor, a buszt üzemeltető társaság vezetője a Borsnak megerősítette: kezelés alatt állt a sofőr alvási apnoe szindróma miatt (lásd keretes írásunk).

– Szakorvosi és üzemorvosi engedélye is volt, jól érezte magát. Volt egy készüléke, amit magával kellett vinnie. Mindenkinek kell ilyen, akinél ilyen betegséget diagnosztizálnak. Ez a készülék segít az éjszakai szabályos légzésben, hogy kipihent legyen – mondta a buszos cég vezetője. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek