Aktuális

Ezekkel a trükkökkel vernek át a gyártók

Balajti Péter

Létrehozva: 2017.05.04.

Csodákra képes a marketing: segítségével egészségesebbnek tűnik az egészségtelen, olcsónak a drága, kevesebbnek a több, többnek a kevesebb és élettel telinek a tárgy. Lerántjuk a leplet a trükkökről.

Forrás: Thinkstock

Porciózva egészségesebb?

Kötelező feltüntetni a kalóriatáblázatot az élelmiszereken, ám a gyártók ahelyett, hogy mérsékelték volna a termék cukor- vagy sótartalmát, a porciózás módszeréhez folyamodtak. A félliteres üdítőnél például a cu­kor- és kalóriaértéket egypohárnyi üdítőre vetítik. Ránézésre máris feleannyinak tűnnek a kevésbé szimpatikus adatok, majd finoman jelzik, hogy egy palack kétpohárnyit tartalmaz…

Csalitól lesz olcsó a drága

Két termék mellé odatesznek egy túlárazott harmadikat, s ettől úgy tűnik, jó vételt csinálunk, ha megvesszük a jobb minőségű és ár–érték arányban nyerő második portékát. Azt, amit a túlárazott csali termék nélkül drágának találnánk és otthagynánk.

Becsapós képek

Beindul a nyálelválasztás egy, a csomagoláson látható, étvágygerjesztő termékillusztráció kapcsán. Ám vásárlás után gyakori a csalódás, mivel a tartalom sokszor köszönő viszonyban sincs az ígérettel. A gyártók pedig az alábbi, mindig a kép mellett olvasható két szóval hárítják el az átverés miatt felmerülő felelősségüket: tálalási javaslat.

Pár keksz a nagy dobozban

A csomagolás művészete, hogy a nagynak tűnő pakkban valójában milyen kevés keksz, chips, cukorka vagy reggelizőpehely bújik meg. A gyártók azt állítják, hogy a termék szállítás közbeni esetleges sérülését igyekeznek ezzel megelőzni. Más kérdés, hogy a hasonló porté­kákat összevetve szinte mindig akad olyan, ami kisebb méretű, azonban mégis ugyanannyi vagy akár több fi­nomságot tartalmaz.

Szétszedett összetevők

Az összetevőket csökkenő sorrendben kötelező feltüntetni, így kiderülhet, egy-egy termék cukorból tartalmazza a legtöbbet. Ezt kivédendő, egyes gyártók többféle cukorforrással ízesítenek (például magas fruktóztartalmú nádsziruppal, szukrózzal, glükózzal, gyümölcslével, mézzel, laktózzal, agávénektárral), melyek külön-külön feltüntetve kevésnek tűnhetnek, ám összesítve jelentősek. 

Bármit elad a reklámfigura

Gyümölcsök, állatok, képzeletbeli lények, melyek emberinek tűnő tulajdonságokkal felruházva, életvidáman láthatók a különböző élelmiszerek csomagolásán. Ezek nem pusztán díszítőelemek, céljuk, hogy szimpátiát ébresszenek bennünk, kötődést váltsanak ki belőlünk a termék iránt és vegyük meg!

Nem minden az, aminek látszik

A népszerű műsorve­zető, Ada tudatos vásárló, s erre biztat másokat is. – Érdemes nagyon odafigyelni. A teljes kiőrlésűként kínált kenyérről pél­dául könnyen kiderülhet, hogy mindössze húsz százalék teljes kiőrlésű búzalisztet tartalmaz.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek