Az eddigi 104-es szám helyett idén a mentők is bekerülnek a központi 112-es telefonszám alá, így a Központi Hívásfogadóhoz futnak be ezentúl a segélykérések – írja a Lánglovagok.hu.
A bejelentőt mindig továbbkapcsolják az Országos Mentőszolgálathoz, aminek mentésirányítói saját protokoll szerint kérdezik ki a segélyhívót. A kizárólag egészségügyi panaszról szóló bejelentéseknél, rögzítik az alapadatokat, továbbítják az elektronikus adatlapot, majd ezek után kapcsolják át az élőhangot és kezdődhet a mentők saját kikérdezése.
A Belügyminisztérium szerint így egy segélykérés sem veszhet el, a segélykérések fogadása mindig azonnal megtörténik, rövidül a reakcióidő és nő a hatékonyság. Tehát a központi hívásfogadó rendszer lehetőséget ad több készenléti szerv egyidejű értesítésére, így a segélykérő csak egyszer mondja el a bejelentését, ezzel rövidül a reagáláshoz szükséges idő, illetve lehetőséget nyújt, hogy a készenléti szervek munkatársai számára rendelkezésre álljanak a szükséges információk.
A portál megjegyzi, hogy a 112 operátorainak meghatározott protokoll szerinti kikérdezése gyakran elégtelen, így a rendőrök és tűzoltók is rendszeresen kényszerülnek visszahívni a bejelentőt. Így kérdéses, hogy a mentőknél is okoz-e majd időveszteséget az új rendszer.
A 104-es segélyhívó átirányítása idén az összes régióban – először Észak-Magyarországon, majd utoljára Közép-Magyarországon – megtörténik a 112-es számra.