Aktuális

Dr. Zsögöny: Mindent kifizettem, mégis jöttek kikapcsolni az áramot

Hu-Zo

Létrehozva: 2017.08.17.

Az ELMŰ-vel szemben is képvisel ügyfeleket dr. Zsögöny Ilona polgári peres ügyvéd. A sors fintora: neki is konfliktusa lett az áramszolgáltatóval.

– Sok munkám van, elfelejtettem befizetni a villanyszámlát – mesélte a Borsnak az ügyvédnő. – Kaptam egy felszólítást, hogy augusztus 2-ig rendezzem a tartozást, különben 7-én kikapcsolják az áramot. De ez is kiment a fejemből, csak 4-én, pénteken villant be a határidő. Háromnegyed kettőkor felhívtam az ELMŰ-t, hogy mit tegyek.

Ilonának azt tanácsolták a cégnél, hogy mivel csak kettőig van ügyfélfogadás, csekken fizesse be az összeget, de – biztos, ami biztos – menjen be hétfőn az ügyfélszolgálatra. A biztonság kedvéért este a befizetést igazoló szelvényt beszkennelve elküldte e-mailben a cégnek, amit az vissza is igazolt egy automata válaszban. Hétfőn pedig 8.05-kor, a nyitáskor ott volt az ügyfélszolgálaton, kezében a szelvénnyel és az e-maillel, hogy értesítsék a szerelőt, nem kell kikötni az áramot.

– Azt mondták, ha befizetek tizenhétezer forint visszakapcsolási díjat, akkor nem kell aggódnom. Így tettem 9.00-kor. Ennek ellenére délután fél háromkor kopogtattak nálam, hogy kikapcsolják az áramot, és hiába mu­tattam a csekket és a délelőtti befizetés bizonylatát, a két szerelő el akarta végezni a munkát, gondolom, hogy jogos legyen a tizenhétezer forint. A kikapcsolás csak a ha­tározott fellépésem miatt ma­radt el.

Az ügyvédnő szerint a felszólító levélben az van, ha valaki határidőig nem fizet, akkor a helyszínen már hiába igazolja, hogy később kiegyenlítette a számlát. Így szerinte a visszakapcsolási díj nem késedelmi kamat vagy egyszeri kötbér, hanem kötelezően előírt durva büntetés.

Ha hibáztunk, visszajár a pénz

A péntek délután négy után feladott, csekkel átutalt összeg ritkán érkezik be hétfőn reggelig, és a számla kiegyenlítése csak onnantól érvényes – reagált dr. Boros Norbert, az ELMÛ kommunikációs igazgatója. – A szerelőkkel e-mailben tartjuk a kapcsolatot, nem telefonon, és ha valaki a reggeli munkakiosztás után nem néz rá a levelezésére, akkor nem értesül a változásokról. Azt kérjük az ügyféltől, hogy küldje el a panaszát, és amennyiben hibáztunk, kötbérrel együtt visszajár neki a pénz.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek