Megosztja a közvéleményt egy Kínában működő étterem nem mindennapi akciója. A Hangcsou városában található Trendy Shrimp augusztus elsején indított kampányával azokat a hölgyeket célozza meg, akik átlagon felüli mellmérettel rendelkeznek. Ôk ugyanis komoly kedvezményekhez juthatnak a pekingi kacsa és a csípős-savanyú leves árából.
Az emberek többsége valójában az étterem elé kihelyezett plakáton akadt fenn, amely sokak szerint rendkívül diszkriminatív és megbotránkoztató. Ezen megrajzolt női karakterek találhatók, akik fehérneműben, mellméret szerinti tornasorban sorakoznak. Mellettük egy kedvezménytáblázat is található. Erről világosan leolvasható, hogy a nagy mellű nők igencsak jól járhatnak.
Azok a hölgyek, akik G kosármérettel rendelkeznek, 65 százalékos kedvezményt kaphatnak, az A kosarat hordóknak viszont be kell érniük öt százalékkal. A kampány akkora felzúdulást keltett, hogy a nyomás hatására az étterem eltávolította a plakátot. A hely vezetője, Lan Sheggang egyébként nem érti a felháborodást. Szerinte a betérő hölgyvendégek büszkék a méreteikre, arról nem is beszélve, hogy az akció húszszázalékos növekedést hozott a számukra. Hozzátette: a kellemetlenségek elkerülése érdekében a cicik ellenőrzését kizárólag csak női pincérek végezhetik.
Tóth Mihály marketingszakértő szerint üzletileg remek ötletről van szó.
– Maga a felhívás egyértelműen diszkriminatív, de ha jogi oldalról védhető, akkor óriásit nyerhet vele az étterem. Nem az ételükkel, hanem egy ügyes kampánnyal tűnnek ki a többiek közül. Az emberek ezeket szeretik, mindenki róluk beszél, számukra pedig ez a lényeg – indokolt a szakember.