Még a tragikus baleset után pár héttel levelet írt a veronai áldozatok hozzátartozóinak Czakó Tibor, a buszt biztosító Pizolit Kft. ügyvezetője – írta a 24.hu. A levelet nem réstvénynyílvánítással kezdi, hanem arról ír, hogy több feladat is van, amit el kell végezni. „A sofőr elaludt, a busz a korlatnak sodródott. Ezért helytáll a biztosító, én pedig országos kampányt indítok az elalvás okainak kiküszöbölésének érdekében.”
A kijelentés azért is érdekes, mert a nyomozás még mindig tart, gyanúsítottja pedig továbbra sincs az ügynek. Ráadásul a sofőr azt állítja, hogy nem aludt el.
Czakó szerint a tragédia azért is következett be, mert egy lámpaoszlop túl közel volt a szalagkorláthoz, ívfény keletkezett, és emiatt robbant be a gázolaj. Ezért arra is törekedni fog, hogy felhívja a figyelmet, hogy a lámpaoszlopokat máshová helyezzék el, és a hídoszlopok „megfelelő távolságban és védelemben legyenek”.
Ez pedig azért érdekes, mert több alkalommal is arról írtak lapok, hogy a tüzet egy illegális üzemanyagtartály okozta. Bár ezt Czakó ezt kategorikusan cáfolja azóta is. Egy oktatófilmet is forgatna – írja nem túl szerencsésen a hozzátartozóknak elküldött levélben –, amelyből kiderülne, hogy kell kimenekülni egy buszból.
A levélben sehol sem kér elnézést, sajnálatát sem fejezi ki, sőt, elég érzéketlen, ami a levél végére ki is csúcsosodik:
„Fontos látniuk, az egy baleset, hogy a sofőr elalszik, a busz nekisodródik a szalagkorlátnak. A katasztrófa lépései azok, hogy a szalagkorlát széttépi a buszt, a lámpa helyén keletkező ívfény lángba borítja, majd az oszlop szétzúzza. Ez a három pusztító esemény az autópálya hibája. Ezért szeretném Önökkel összhangban az autópálya üzemeltetőit is bevonni a felelősök körébe. Részben azért, mert változatlanul építették vissza ezt a veszélyes szakaszt, részben pedig azért, mert kárunk megtérítését várjuk tőlük.”