Aktuális

Mit tehetünk, ha a boltban nem azt kapjuk, amit venni akartunk?

Bors

Létrehozva: 2017.08.19.

Úgy tűnik, hírességeinknek mostanában nincs szerencséje a cipővásárlással. Náray Tamás divattervező és VV Béres Anett is pórul járt nemrégiben.

„Addig ne viselje!”

Az ismert divattervező külföldi utazása előtt szeretett volna venni magának egy pár új cipőt. – Általában csak a jobblábasat próbálom fel. A bal mindig jó. Otthon ki­bontottam a csomagot, és a dobozban két jobblábas cipő nézett velem farkasszemet – írta Facebook-bejegyzésében Náray Tamás.

Ta­más másnap visszavitte blokkal együtt a két jobbost. Nem egy másik modellt akart, nem a pénzét visszakapni, csak a cipője párját megkapni. De az eladó csak két üres dobozt talált a raktárban. Felajánlotta azoban, hogy az áru ellenértékét visszaadja. Náray ezt nem fogadta el, viszont a kirakatban megpillantott két ugyanolyan fazont, csak ballábas verzióban. Ránézésre, még a méret is stimmelt. Viszont hiába kérlelte az eladót, az azt felelte, hogy csak kirakatrendezéskor lehet kivenni a cipőket. Tamás hiába kérlelte, az nem volt engedékeny az ügyben. Végül abban maradtak, hogy két hét múlva, ha átrendezik a kirakatot, a blokkal együtt visszaviheti a cipőt, és kicserélik. Az eladó még annyit tett hozzá, hogy addig ne hordja!

Megkerestük Nárayt, aki csak annyit mondott, annyira nem viselte meg az ügy, és ha majd hazatér külföldről, rendezi a dolgot.

VV Anett csónakot kapott

Szintén a közösségi oldalán írta ki magából szomorúságát Béres Anett, aki régóta vágyott már egy márkás sportcipőre. Szerelme titokban elment az üzletbe, és meglepte vele a lányt. – Nagy örömmel vettem ki a dobozt, és amikor kibontottam, láttam, hogy 39,5-ös! – mondta.

A gond, hogy Anett lába 36-os. A tévedés nem a barátja hibája volt, pontosan tudta a méretet. Gyorsan felhívták a boltot, ahol az eladó azt mondta, tévedés történt, és kicserélik, ha visszaviszik. Kiderült, a megfelelő méretből már nem volt. A fiúnak felajánlották, hogy vigyen helyette egy másik színűt, igaz arra rá kell fizetni tízezer forintot, de pénzt nem adnak vissza. Nem tudott mást tenni, hazament a másik cipővel. Ez viszont Anettnek nem tetszett. Úgy döntött, másnap ő személyesen viszi vissza. A cipő árát továbbra sem akarták visszaadni, azt javasolták, hogy válasszon valami mást – semmi nem tetszett neki –, de még vásárlási utalványt sem tudnak neki adni. És különben is, miért nem nézték meg jobban, mi van a dobozban. A hosszas alkudozás és könyörgés után, végül kapott egy vásárlási utalványt.

Így szól a jogszabály

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Államtitkárságának honlapján olvashatóak azok az aktuális jogszabályok, melyek az ilyen esetekre vonatkoznak. Először is a kereskedőnek csak akkor kötelező foglalkoznia a vásárló kifogásával, ha az valamilyen dokumentummal – eredeti blokk, számla, ami lehet elektronikus is – tudja igazolni, hogy a szóban forgó termék az adott üzletben lett véve. Minőségileg kifogástalan terméket – csak azért, mert nem tetszik a színe, vagy nem megfelelő a méret – a kereskedő nem köteles kicserélni. Természetesen önként dönthet úgy, hogy ezeknek a kéréseknek is eleget tesz, de erről a lehetőségről érdemes már előre tájékozódni. A 72 órás cserejog csak akkor érvényesíthető, ha az áru hibás. Arról pedig, hogy visszaadja-e a termék árát, minden kereskedő egyénileg dönt.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek