Örökké tündökölni – ez Hollywood csillagainak leghőbb vágya, és bármire képesek, hogy megőrizzék azt, ami az álomgyárban a legértékesebb számukra: a szépségüket.
Forrás: AFP
Hollywood folyamatosan változik, egyvalami azonban állandó: a filmdívák mindig is a szépségipar kísérleti nyulai voltak. Hiúságuk ugyanis nem ismer határt, így mindent elkövetnek, hogy kijátsszák a romboló időt, fiatalok és kívánatosak maradjanak.
Az Oscar-díjas Joan Crawford, a negyvenes-ötvenes évek egyik legünnepeltebb filmdívája 1971-ben megjelent önéletrajzában részletesen beszámolt azokról a bizarr módszerekről, amelyekkel igyekezett megőrizni a szépségét. Ezek közül talán a legsokkolóbbnak az hangzik, hogy rendszeresen bórsavval mosta a szemét, hogy tekintete ragyogóbb legyen. Crawford ezzel megelőzte a szépségipart, mert bár a vegyületet fertőtlenítésre, üveg és zománc készítésére is használják, napjainkban számos szemcseppben is megtalálható.
Azt vallotta, hogy a kozmetikai praktikák mit sem érnek az igenlő tekintet nélkül, ezért állandóan derűs, szívélyes arckifejezést öltött a nyilvános szereplésein.
Katharine Hepburn nem volt üresfejű divatbaba, de arra adott, hogy a haja mindig tökéletes legyen. Szerinte a legjobb sampon a nyers tojás, amit borral vagy rummal hígított.
Marilyn Monroe ellenállhatatlan bájának egyik kulcsa a tökéletes formájú, dús ajka volt, de nem elégedett meg azzal, amivel a természet megajándékozta. Időt és energiát nem sajnálva öt különböző rúzst és szájfényt kent rá, hogy elérje a megfelelő árnyalatot, formát és csillogást. Ez a procedúra alkalmanként másfél órába telt.
Természetesen nagy becsben tartotta formás keblét is, ezért nem volt igaz híressé vált mondata: mindössze pár csepp Channel 5 kölnit visel az ágyban. Valójában mindig melltartóban aludt, hogy ne ereszkedjen meg a melle. A látványra azzal is rásegített, hogy márványdarabkát dugott vagy gombot varrt melltartójának kosarába, hogy úgy tűnjön, bimbói mindig peckesen állnak.
A szőke szexszimbólum nem hagyta, hogy arcszőrzetét eltávolítsák, mert meg volt róla győződve, hogy a fényes pihék sajátos ragyogást kölcsönöznek arcának a kamerák előtt.
Korának legjobban fizetett filmsztárja volt a megközelíthetetlen, hideg szépségű Marlene Dietrich. Azt csak nagyon kevesen tudták róla, hogy gyér és silány minőségű haja volt, ezért a filmjeit parókában forgatta, és megkövetelte, hogy a vendéghajat Hollywood legjobb fodrásza, Max Factor kezelje, aranyporral fésülve át a szőke tincseket. A Kék Angyal ragyogó haja alkalmanként több mint százezer forintba került. Max egyébként mérhetetlenül ellenezte ezt a herdálást, ezért forgatások után kikeféltette az aranyport a parókából, így visszanyerte a költség csaknem felét.
Audrey Hepburn különös ismertetőjegye ártatlan őzikeszeme volt, és ezt rendkívüli műgonddal érte el. Módszerét fia, Sean 1999-ben kiadott könyvében fedte fel: Alberto de Rossi sminkes vastagon bekente festékkel a szempilláit, majd szálankét különválasztotta valamennyit egy biztosítótűvel. Bár az őziketekintet nem készült el egy szempillantás alatt, Hepburn mindig ragaszkodott hozzá, ahogy bizalmas barátjává lett, Rossihoz is. Amikor a sminkes meghalt, a színésznő kijelentette, inkább visszavonul, minthogy másik sminkest keressen helyette.