Aktuális

Kőbánya-Kispest helyett csak Szolnokon állt meg a vonat – megszólalt a MÁV

Bors

Létrehozva: 2017.11.23.

Nagy port kavart az Utazómajmon megjelent olvasói panaszlevél, amiben egy Zoltán nevű férfi arról számolt be, hogy hétfőn este 18 órakor, munka után három órás kerülővel jutott haza a Nyugati pályaudvaron történt fennforgás miatt. Kőbánya-Kispest megállóig szeretett volna menni, de menet közben derült ki, hogy a vonat - a menetrenddel ellentétben - nem is érinti a megállót, elsőnek Szolnokon áll meg. A hatalmas kerülő több utast is érintett, Zoltán például este tízkor ért haza.

A Bors megkereste a MÁV-ot, hogy mi állhatott a kerülő mögött. Válaszukban azt írták, hogy hétfőn 17:02-kor Pestszentlőrinc és Vecsés között egy tehervonat elgázolt egy tiltott helyen átkelő embert, ezért két vágányt le kellett zárni. Emiatt vonattorlódás alakult ki a Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen és a Budapest-Cegléd-Szeged vonalokon. A torlódások és nagyobb késések mérséklése miatt két vonatot kerülő útvonalra, a Budapest-Újszász-Szolnok felé tereltek. Az egyik a 18:20-kor induló Hajdú InterCity és a 18:25-kor Záhony felé induló sebesvonat. Ez utóbbi 18:46-kor indult csak el a Nyugatiból, ezen ültek a pórul járt utasok.

Indulás előtt a két jegyvizsgáló mindent megtett, hogy a Záhony felé tartó sebesvonaton utazók értesüljenek az útirány megváltozásáról, a záhonyi vonatot 18:10-től kétszer is végjárták és szóltak az utasoknak, hogy a vonat kerülő úton halad majd és Szolnok lesz az első megállója. Az utasokat arra kérték, hogy szálljanak át a Cegléd felé közlekedő vonatokra.

A vasúttársaság az Utazómajmon megjelent írás megjelenése után belső vizsgálatot indított és kiderült: a kerülő útvonalra irányított sebesvonat és InterCty indulása előtt pontatlan és félrevezető információk hangzottak el az állomáson a hangos utastájékoztatás során. Ezért fordulhatott elő, hogy a jegyvizsgálók intézkedése ellenére sokan a rossz vonatra szálltak. A MÁV elnézést kért mindazoktól, akik nem értesültek az útvonal-változásról, és arra kéri őket, hogy keressék meg a MÁV-START ügyfélszolgálatot, és ha kárigényük van, jelezzék. A vasúttársaságnál egyelőre senki nem jelentkezett a hétfőn kialakult helyzet miatt. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek