Narendra Modi, India miniszterelnöke és az indiai kormány rendeletben tiltotta meg az ország legnagyobb óvszergyártó cégének, hogy reklámait a tévében sugározza. A Quartz cikkében azt írja, hogy a vállalat eddig bármikor vetíthetette tévéreklámait a világ második legnépesebb országában, ám az új szabályozás értelmében december 11-től – a többi hasonló profilú céggel együtt – már csak este 10 és reggel 6 óra között hirdethetnek a televíziókban. A kormány döntése óriási érvágás a cégnek, hiszen a reklámköltéseik 80 százalékát a televízióban tudtákle, és az új szabályozás miatt nem tudják, mi lesz a cégükkel a jövőben.
– Szerintem nem tisztességes a döntés, hiszen idáig csak a reklám tartalmát lehetett szabályozni (már ha az sértő volt), de azt megtiltani, hogy mikor reklámozzunk, botrányos. Bár az este tíz óra nincs túl későn, így is nagy hátrányunk származik a rendelkezésből – idézi a lap Vishal Vyast, a Chennai székhelyű TTK marketingigazgatóját.
Az óvszergyártó cég reklámait általában az esti főműsoridőben és hétvégén nappal sugározza, ám attól tartanak, hogy az utóbbi időszak miatt célcsoportjukat, a felnőtt férfiakat ezentúl sokkal nehezebben fogják tudni elérni. Vyas szerint ráadásul abban az országban, ahol a lakosság mindössze 5,6 százaléka védekezik óvszerrel, óriási hiba egy olyan céget büntetni, mint amilyen az övék is.
– Az óvszerhasználatot így is nagyon nehéz tudatosítani az emberekben, de ezzel a szabályozással az ország még nagyobb problémákkal kell majd szembenézzen a későbbiekben – idézi a portál egy másik cég képviselőjét, aki annyira nem látja vészesen a kialakult helyzetet és elsősorban internetes hirdetésekkel szeretnék pótolni a hiányzó reklámköltést.