Nemsokára kezdődnek a készletkisöprések, de mindennap találkozunk akciókkal a boltokban. Jó, ha tisztában vagyunk néhány dologgal, hogy elkerülhessük a félreértéseket és átveréseket.
Forrás: Illusztráció/Thinkstock
A kereskedő azt és olyan mértékben áraz le, amit és ahogyan akar, persze az előírások betartása mellett. A legfontosabb követelmény, hogy az akciónál fel kell tüntetni az árengedménnyel csökkentett új árat is, tehát kevés csupán a százalékos akció kiírása. Emellett fontos, hogy létezik az akcióban is egységár. Erre nagyon érdemes odafigyelni, mert azt is át kell írni, tehát az egységárra is igaznak kell lennie a meghirdetett engedménynek.
Ugyanannak a portékának, akciótól függetlenül is ugyanabban a pillanatban nem lehet többféle ára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a reklámban, reklámújságban, bolti reklámfeliraton, a polcon az árcímkén vagy magán a terméken ugyanannak a végső eladási árnak kell lennie. Bármilyen eltérés esetén a vásárló csak a legkisebbet köteles kifizetni. Előfordul, hogy az akciós áru a polcon még olcsó volt, de a pénztárnál már nem annyira, vagy egyáltalán nem. A pénztáros ilyenkor nem tud semmit tenni, hiszen a gépbe beprogramozott áron nem tud változtatni. Ilyen esetekben a vásárlónak vissza kell kapnia az árkülönbözetet, amely miatt a vevőszolgálaton vagy a boltvezetőnél lehet reklamálni a problémáról.
Sokszor előfordul, hogy a nagy akció miatt már a nyitás után nem sokkal elkapkodják az összeset. Ilyen esetekben a boltnak előzetesen tájékoztatni kell a vásárlókat arról, hogy a meghirdetett árucikkből mennyi áll rendelkezésre, főleg akkor, ha csak pár darab jut belőle egy boltba. Emellett gondoskodniuk kell az utánpótlásról is, hogy az akció végéig maradjon a termékből, kivéve, ha feltüntetik, hogy az akció csupán a készlet erejéig tart.