Aktuális

Átverhetnek a boltok, ha nem vagyunk szemfülesek

Zs.V. 

Létrehozva: 2018.01.08.

Nemsokára kezdődnek a készletkisöprések, de mindennap találkozunk akciókkal a boltokban. Jó, ha tisztában vagyunk néhány dologgal, hogy elkerülhessük a félreértéseket és átveréseket.

Forrás: Illusztráció/Thinkstock

A bolton múlik az akció

A kereskedő azt és olyan mértékben áraz le, amit és ahogyan akar, persze az előírások be­tartása mellett. A legfontosabb követelmény, hogy az akciónál fel kell tüntetni az árengedménnyel csökkentett új árat is, tehát kevés csupán a százalékos akció kiírása. Emellett fontos, hogy létezik az akcióban is egységár. Erre nagyon érdemes odafigyelni, mert azt is át kell írni, tehát az egységárra is igaznak kell lennie a meghirdetett engedménynek.

Figyeljünk az árakra

Figyeljünk az árakra Ha az akció időszaka után a vásárló azzal szembesül, hogy annyi a portéka rendes ára, mint amennyiért ő korábban akciósan vette, akkor bizony be lett csapva. Ilyenkor a békéltető testülethez fordulhatunk a reklamációnkkal. Érdemes több bolt ajánlatát is megnézni, hiszen akár nagy árkülönbségek is lehetnek. Indulás előtt nézzük át az újságokat, vagy interneten tájékozódjunk az árakról.

A legkisebb árat kell kifizetni

Ugyanannak a portékának, ak­ció­tól függetlenül is ugyanabban a pillanatban nem lehet többféle ára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a reklámban, reklámújságban, bolti rek­lám­feliraton, a polcon az árcímkén vagy magán a terméken ugyanannak a végső el­adási árnak kell lennie. Bármilyen eltérés esetén a vásárló csak a legkisebbet köteles kifizetni. Előfordul, hogy az akciós áru a polcon még olcsó volt, de a pénztárnál már nem annyira, vagy egyáltalán nem. A pénztáros ilyenkor nem tud semmit tenni, hiszen a gépbe be­prog­ra­mo­zott áron nem tud változtatni. Ilyen esetekben a vásárlónak vissza kell kap­nia az árkülönbözetet, amely miatt a vevőszolgálaton vagy a boltvezetőnél lehet reklamálni a problémáról.

Ugyanúgy él a jótállás

A leárazott elektronikus termékekre ugyanúgy igazak a szavatossági, jótállási szabályok, mint egyébként, kivéve, ha a leárazás oka egy hiba, amiről előre kell tudnia a vásárlónak, és majd eldönti, hogy kell-e neki a karcos vagy hiányos termék. Azonban, ha a termék hibáját előre jelezték, akkor már amiatt a vásárló később nem reklamálhat. Az akciós áru nyugtáját sem szabad eldobni, hiszen bármilyen más probléma esetén még szükségünk lehet rá.

Gyorsan fogyhatnak az akciós áruk

Sokszor előfordul, hogy a nagy akció miatt már a nyitás után nem sokkal elkapkodják az összeset. Ilyen esetekben a boltnak előzetesen tájékoztatni kell a vásárlókat arról, hogy a meghirdetett árucikkből mennyi áll rendelkezésre, főleg akkor, ha csak pár darab jut belőle egy boltba. Emellett gondoskodniuk kell az utánpótlásról is, hogy az akció vé­géig maradjon a termékből, kivéve, ha feltüntetik, hogy az akció csupán a készlet erejéig tart.   

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek