Könnyek között búcsúzott kedvenc metrószerelvényétől egy 54 éves férfi, aki az elmúlt két és fél évben egy felújításra küldött, különleges járaton teljesített szolgálatot. A kék vonalon bő tíz évvel az ezredforduló előtt, a piroson pedig utána szüntették meg azokat a föld alatti vonatokat, amelyeknek az irányításához még két ember kellett. Ladoniczki Emil 36 éve dolgozik az M3-as vonalon.
– Néhány éve a kettes metrótól egy olyan szerelvényt kaptunk, amelyet két ember vezet. Több mint húsz éve nem ültem ilyenben, teljesen elszoktam tőle, de nem is jöhetett volna jobbkor – magyarázza a Borsnak Emil, akinek a legendás metró a magánéleti válságából is segített kilépni.
– Egy nagyon kedves barátommal róttuk a köröket mindennap Kőbánya-Kispesttől egészen Újpestig. Senki más nem dolgozott így együtt, legendás párost alkottunk. A nyáron lett vége ennek az időszaknak, de nagyban segített feldolgozni a problémáimat. A kollegina elment gyermeket nevelni, így most „egyedül” maradtam – beszélt őszintén az érzéseiről a jó kedélyű férfi. Ezeket a régi metrószerelvényeket folyamatosan elküldik Oroszországba, ahonnan felújítva, hófehéren térnek majd vissza. Az egyik metrósközösség rendszeresen kijár búcsúztatni Kőbánya-Kispestre a rengeteg emléket szimbolizáló monstrumokat.
– Gyerekként imádtam a vasutakat, de metrós sosem akartam lenni igazán. Aztán mégis így alakult. Az első munkahelyem szinte gyerekként kerültem ebbe a világba, mondhatni: a felújításra küldött szerelvényekkel együtt öregedtem meg.