Mindent bevetnek azért a boltok, hogy náluk költsük el a pénzünket. Sokan tavaly év végén kaptak legutóbb fizetést, és még napokat kell várniuk arra, hogy csilingeljen a telefonjuk a februári fizetéssel. Ha vékony pénztárcával indul útnak, legyen résen!
Forrás: Thinkstock
Cselesen helyezik el a termékeket
Soha ne induljon el éhgyomorral élelmiszert vásárolni, mert akkor olyan dolgokat is hajlamos a kosárba pakolni, amire elcsábulunk. Indulás előtt együnk és igyunk is.
A nagyobb áruházak prospektusai az interneten elérhetőek, hasonlítsa össze a kínálatukat
Írjon listát, és ne vigyen több pénzt annál, mint amennyit el akar költeni
Nézze az alsó és felső polcokat, ott megtalálhatjuk a legjobb ajánlatokat
Keresse az értékcsökkent pultokat. Akár féláron hozzájuthat egyes termékekhez, mer azok szavatossági ideje pár napon belül lejár
– Nem véletlen, hogy az alapvető élelmiszereket általában a bolt végén helyezik el, egymástól távol, így mire végigérünk az üzleten, több mindent vásárolunk, mit amennyit szerettünk volna – kezdte Szalai Balázs árufeltöltő. Ha vásárlás közben spórolni szeretnénk, akkor legjobb, ha az alsó és felső polcokat nézegetjük, mert a boltok azokat a termékeket helyezik szemmagasságba, amelyből a legtöbbet szeretnék eladni. Ezek általában drágábbak is. Hivatásos szakembereket fizetnek az áruházláncok azért, hogy minél több időt töltsünk el a sorok között.
– Figyeljék meg, nem véletlenül nem látnak órát például az üzletekben. Az a céljuk, hogy a vásárlók elveszítsék az időérzéküket. Emiatt hanyagolják az ablakokat is. Kellemes zene szól, hogy a vevő átadja magát a vásárlás élményének. Nem csak a felnőtteket, a gyermekeket is befolyásolják: az édességeket az alsóbb polcokon helyezik el, a picik szemmagasságában, a játékoknál pedig általában a drágábbakat teszik alulra, hogy a gyermekek azokat kérjék a szüleiktől – fejtette ki az árufeltöltő.
A nagyobb bevásárlóközpontok gyakran rendezik át a polcokat, hogy direkt eltévedjünk.
Meglepő? A nők tudatosabbak!
Azokat az embereket nevezzük így, akik tájékozódnak az árakról, a termékek minőségéről, tisztában vannak a jogaikkal, és a számukra legkedvezőbb módon vásárolnak. Munkatársunk kíváncsi volt arra, hogy melyik nem a tudatosabb vásárló. A kérdésünkre a választ az egyik budai forgalmas hipermarketben kerestük. A kikérdezett vásárlók válaszai alapján megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a nők célirányosabban vásárolnak, jobban figyelik az akciókat. A férfiak azt veszik meg, amit gondolnak, ártól függetlenül.
Ezért nem! – magyarázzuk el a gyereknek
Kecskés Emília pszichológus szerint már totyogós korban beszélni kell a gyerekkel a vásárlásról. – Otthon, többször beszélgessünk el velük arról, hogy miért nem tudja anya megvenni neki amit szeretne. Hó végén bízzuk rá valakire a gyermeket, amíg mi vásárolunk.