November végén adtak fel egy LED- tévét tartalmazó csomagot a postán, ami szőrén-szálán eltűnt a logisztikai útvesztőben. Az asztallap méretű küldeményt jó hat hétig senki sem találta.
Forrás: Thinkstock
Bottal üthette a nyomát a Fejér megyei István egy postán feladott tévének. Karácsonyra vette a készüléket a családnak, ám végül mégsem volt rá szükségük. Ezért meghirdette, és miután vevőt is talált a 160 ezer forintos televízióra, más lehetőség híján a postán, csomagként adta fel november utolsó napján Székesfehérváron. Még értékbiztosítást is kötött rá – bár azt beszámolója szerint nem ajánlották fel neki, külön rá kellett kérdeznie.
Egy hét elteltével még mindig nem érkezett meg a csomag a vevőhöz, így elkezdett utána kutatni, de nem jutott semmire. Két hét után, de még karácsony előtt már panaszt is tett, amire azt az ígéretet kapta, hogy harminc napon belül kivizsgálják az ügyet. Ám ekkor már borítékolható volt, hogy a vevő nem kapja meg karácsonyra a tévéjét. Január első napjaiban – mivel nem volt fejlemény – elküldte a sztorit a fogyasztói-vásárlói-előfizetői történeteket gyűjtő internetes blognak, a Tékozló Homárnak, amely közzétette a dolgot.
Ekkor végre mozgásba lendült a postai gépezet, maga az ügyfélszolgálati igazgató vette fel Istvánnal a kapcsolatot. Végül másfél hónap után rájöttek, hogy mi történt: leszakadt a címzés a csomagról, ezért „azonosítás hiányában” visszaküldték annak az áruháznak a tévét, ahol István megvette. Neki így végül szerencséje volt, és inkább azt választotta, hogy kapja vissza a készülék árát. Hoppon csak a potenciális vevő maradt: bár utánvéttel fizetett volna, tehát anyagi kár nem érte, mégsem lett tévéje.
A Bors megkérdezte a postát, hogy miként tudunk gondoskodni feladott nagy értékű csomagról. Válaszuk szerint a feladónak kell kérnie az értékbiztosítást, és javasolják is. Az a célszerű, ha a bizosítás (a posta értéknyilvánításnak nevezi) a küldemény értékével egyenlő összegű. Ez azért fontos, mert az értéknyilvánítás összeghatáráig fizet kártérítést a posta, ha történik valami a csomaggal: elveszik, megsemmisül, sérül vagy hiányosan érkezik meg – írták.
» 1. Első körben panasszal fordulhatunk a posta ügyfélszolgálatához, amely kivizsgálja az ügyet.
» 2. Ha nem vagyunk elégedettek a vizsgálat eredményével, a következő lépés a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Az NMHH-nál
– akár más ügyében is bejelentést tehetünk,
– kérelmezhetjük, hogy egy adott esetet vizsgáljon meg a hatóság,
– tehetünk panaszt olyan ügyben, amit nem rendez egyértelműen jogszabály.