<p>Emberi hiba következtében ütközhetett össze két karbantartást végző szerelvény Budapesten, a Blaha Lujza tér és az Astoria között. A mozdonyvezető és a tolatásvezető is elismerte felelősségét.</p>
Akár a maximális 40 kilométeres sebességgel is mehetett a Bors tudomása szerint az a mozdony a 2-es metró vonalán, amely négy pótkocsit – úgynevezett pőrekocsit – tolt maga előtt, és belerohant egy másik karbantartó szerelvénybe szerdán éjjel két órakor.
Utóbbi bent vesztegelt az alagútban, egy mozdonyból és egy személyvagonból állt. A pótkocsik kisiklottak, és olyan erővel csapódtak egymásba, hogy lángvágóval kellett őket egymástól szétválasztani. Az anyagi kár óriási, az pedig csak a szerencsén múlott, hogy „mindössze” egyetlen ember sérült meg.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettől származó információ szerint az álló szerelvényben a munkások és a vonatszemélyzet az utolsó pillanatban vette észre a közeledő dízelvonatot, és még el tudtak ugrani az útjából. Úgy tudjuk, mindkét érintett, aki a közlekedésért felelt a karbantartást végző járműveken, elismerte felelősségét.
A rendőrség órákig helyszínelt az alagútban az Astoria felől a Blaha Lujza tér felé vezető oldalon. Senkit sem engedtek haza, a teljes éjszakai műszakot kihallgatták. Azt, hogy pontosan mi történt, a nyomozás fogja kideríteni. A BRFK a vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt büntetőeljárást indított és két embert előállított.
– Éjszaka a szolgálati szerelvények visznek például szerszámot, alkatrészeket, sínt vagy bármit, ami a javításokhoz kellhet. A tolatásvezető tartja a kapcsolatot a forgalomirányítással, és ő engedélyezi vagy tiltja meg a járműszerelvény mozgását a mozdonyvezetőnek. Itt történhetett feltehetőleg valamilyen emberi mulasztás – mondta a Bors megkeresésére Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke.