Mindig a kisautók és a hölgyek egyik kedvelt modellje volt a Ford Fiesta, amely immár férfiasabb arcéllel gördül az utakon. Ideális fogyasztása, kényelmes belső tere a fiatalabbakat célozza.
Több mint hatvan évet legyűrt az Egyesült Államokban, amikor a Ford végre nyitott Európa felé is. Egészen 1967-ig ugyanis nem voltak jelen az öreg kontinensen. Az alapító Henry Ford legendásan ellenezte a kis autó terveit, kedvenc szavajárása is az volt: „kis kocsi, kis profit". Végül üzlettársa nyomására belátta, hogy akkora piacról van szó, amelybe érdemes pénzt fektetni. A kizárólag európaiaknak készült Fiesta 1976-ban jelent meg, és nem igazolta Ford félelmeit, ugyanis az elsőkerék-hajtású autó óriási sikert aratott Európában. Sokáig a hölgyek kedvencének számított a Fiesta, de karakteresebb, komolyabb új modelljével immár a férfiakat is megcélozta a nagy múltú gyár.
Egyszerű a kezelése
A leginkább a harcsa szájára emlékeztető hűtőmaszk nagy méretét nehéz megszokni, főleg a matt fekete fényezés miatt, amelytől valóban halra emlékeztet a kocsi eleje. Ugyanakkor a karosszéria vonalvezetése elegáns, aprólékosan kidolgozott, és még az autó méretéhez képest is kissé nagyra sikerült hátsó lámpák is impozánsak.
A belső tér pedig szinte telitalálat: a kényelmesre formázott ülések, a széles tartományban állítható kormány, a dizájnerek által az utolsó kapcsolóig átgondolt műszerfal egyaránt elnyeri sofőr és utasa elismerését is. A műszeregység áttekinthető, szerencsére a Fiesta megmaradt az analóg műszereknél, így a motorhőmérséklet és az üzemanyagszint állandóan látható a képernyőn. Figyelmet érdemel a nagy méretű érintő kijelző is, mely gyors és pontos, nem utolsósorban szemet gyönyörködtető képet közvetít még napsütés-ben is. A fűtés és a szellőzés klasszikusan gombnyomással vezérelhető, így nem kell programozó matematikusnak lennünk ahhoz, ha egyszerűen azt szeretnénk, hogy melegebb legyen az autóban.
Bántóan kerreg
Az elmúlt évtizedben a Ford autók egyik legnagyobb erőssége a futómű lett. Ez nem csupán az utazás komfortját meghatározó összetevő, a gépkocsi biztonságos vezethetőségét is erősen befolyásolja. A Fiesta ugyan sokkal egyenletesebb utakhoz szokott Európában, mégis úgy tervezték, hogy könnyedén átgördül a hazai úthibákon. Tesztautónk 1 literes, 100 lóerős benzines motorja ugyanakkor furcsa alkotás. Amíg ugyanis nincs szükség az ereje kihasználására, a kocsi szépen siklik, aránylag kedvező fogyasztással, de ahogy odalépünk a pedálra, beindul a háromhengeres motor egy speciális kerregése, ami sajnos megszokhatatlan. Hiába jó a hangszigetelés, ezt a hangot képtelenség nem hallani. Ráadásul – bár kicsi a motor – a turbó használata erősen mutatkozik már a fogyasztásban is.
Négymillióba kerül
Bár a takarékos üzemmódot sokféleképpen be tudjuk állítani, kissé túlzóak a mûszerfal jelzései. Az 1800-as fordulatnál felvillanó lámpára nem érdemes hallgatni, jobb, ha néhány száz fordulattal feljebb toljuk a kapcsolási időpontot. Az új Fiesta indulóára ráadásul 4 millió felett van – 4,065 millió forint –, ezért pedig a szívó benzines alapfelszereltség jár. Turbós benzines változatért százezrekkel többet kell fizetni – 4,66 milliót –, ami kissé túlzás ahhoz képest, hogy a Ford most akciós áron, 4,19 millióért már egy 125 lovas Focust kínál.