Gratulálunk!
A Romanian Master of Mathematics nem hivatalosan az évente rendezett matematikai diákolimpiáknál is erősebb, a magyar csapat ezüstérmet szerzett, de egyéniben aranyérmesünk is van. Gratulálunk!
Második helyen végzett a tizedszer megrendezett Romanian Master of Mathematics elnevezésű versenyen Magyarország csapata, írja a Zoom.hu. A bukaresti versenyen az ezüstérmet Oroszországgal holtversenyben szerezték meg a magyarok. Egyéniben Janzer Orsolya Lili (Budapest, Fazekas Mihály Gimnázium, 12. osztály) aranyérmet, Gáspár Attila (Miskolc, Földes Ferenc Gimnázium 12. osztály) ezüstérmet, Matolcsi Dávid (Budapest, Fazekas Mihály Gimnázium, 11. osztály) 28 ponttal ezüstérmet, Molnár-Sáska Zoltán (Budapest, Fazekas Mihály Gimnázium, 12. osztály) 26 ponttal ezüstérmet kapott.
A 2018-as RMM magyar résztvevői:Melinda Kiss - csapatvezető-helyettesMatolcsi Dávid - ezüstéremJanzer Orsolya Lili -...
Közzétette: Dániel Antal Lenger â 2018. február 25.
– Ez a verseny nem hivatalosan még az évente megrendezett matematikai diákolimpiáknál is erősebb. A romániai versenyre az előző évi matematikai diákolimpiákon legjobban szereplő országok csapatait hívják meg, így nagyon erős a mezőny. És a szervezők törekednek rá, hogy a diákolimpiánál is erősebb feladatsort állítsanak össze – mondta a portálnak a magyarok csapatvezetője és egyben az ELTE doktorandusza, Lenger Dániel. A versenyen középiskolások (zömmel 12-ikesek, de lehetnek akár 10-ikesek is) mérik össze a tudásukat.
Egy-egy országból négy diák indulhat, és a három legjobb eredményét veszik figyelembe a csapatversenyben. Négy témakörben – algebra, kombinatorika, geometria és számelmélet – kapnak összesen 6 feladatot a diákok és kétszer négy és fél óra áll a rendelkezésükre a megoldásra. A feladatok a középiskolai matematikaanyagon alapulnak, a megoldásukhoz általában nem kell semmilyen középiskolai tananyagon túlmutató eszközt használni és az első félórában a diákok kérdéseket tehetnek fel a feladatokkal kapcsolatban a zsűrinek.
A matematikai diákolimpiára kijutáshoz a diákok négy versenyen vesznek részt és a legjobbak az utolsó kettőn már diákolimpiai jellegű feladatokat oldanak meg. A legjobb hat tanuló a nemzetközi diákolimpián indulhat, a következő hat pedig a közép-európai diákolimpián lehet ott.
Az idei világversenyt az Egyesült Államok fiataljai nyerték.