Beelőzte volna a fővárost is Miskolc a metróval, vagyis hamarabb tervezték és adták volna át, mint a kisföldalattit Budapesten – röppent fel a hír, ami azonban a szakértő szerint kacsa.
Végigsöpört a hír az országon, hogy minden városnál hamarabb tervezett Miskolc metrót. Több portál pedig tényként írja le, hogy tervben volt – még a budapesti kisföldalatti előtt – egy Miskolc alatt húzódó vasút létrehozása, ami az akkor még különálló Diósgyőr-Vasgyárat kötötte volna össze a várossal. A cél az volt, hogy a munkások hét-nyolc perc alatt bejussanak a gyárba a külső területekről. Ám a terv meghiúsult, annak ellenére, hogy a szükséges pénz is rendelkezésre állt.
Ami megvalósult, az a ma is működő vasgyári iparvágány, ami valaha személyszállítást is végzett. A helyi szakértő szerint viszont valami nagy félreértés van a dologban.
– Rengeteg kutatást végeztünk a városi közlekedéssel kapcsolatban, de ez egy félreértés lehet. Talán az iparvágánymeghosszabbítás-mese egyik változata, de ez elméletben is borzasztóan drága lett volna. Arra már találtunk példát, hogy valaha Lillafüredre vagy Felsőzsolcára villamos vasutat terveztek, ennek a terveit is megtaláltuk – mondta a Borsnak Berta József, a Városi Tömegközlekedés-történeti Egyesület elnökhelyettese.