Felfüggesztett fogházbüntetést kapott az a raliszervező, akinek a versenyén az egyik kisodródott kocsi letarolt egy vendéglátóhelyet, hét embert elsodort, közülük egyet halálra gázolt.
A férfi akkoriban a rali klub elnöke volt, és bár már 2009 óta szervezett amatőr versenyeket, a 2013-as városlődi futamra készített biztonsági tervezetében óriási hibák voltak: megállapították, hogy azoknak, akik esetleg a kocsma teraszáról szemlélnék a versenyt, egy sodródó kocsi elől semmiféle menekülési lehetőségük nincs, ráadásul a terasz az úttest szélétől alig 40 centiméterre volt. Ennek ellenére a biztonsági terv szakaszrajzán a büfét még csak nem is említették, annak ellenére sem, hogy az előzetes tervezetben veszélyes helyként tüntették fel.
Emellett, bár a tervben szó volt arról, hogy biztonsági okokból a veszélyesnek ítélt területeket fákra, karókra aggatott szalagokkal kerítenék el, azonban arra már nem tértek ki benne, hogy hogyan biztosítanák a menekülésben akadályozott területeket, vagy hogy az ilyen helyekről hogyan menekítenék ki a nézőket, illetve arról sem, hogyan garantálnák azok biztonságát, akik házuk udvaráról jönnek ki.
A tragédia nem sokkal a verseny kezdete után meg is történt: az egyik kocsi egy Y kanyarban kipördült, leállt, és újraindítás közben egy jobbkanyarban a hátsó kerekével a járdaszegélyre futott. A versenyautó megpördült, és egyenesen a büfé teraszán bámészkodók közé sodródott, ahol először a kocsma falának, majd egy villanyoszlopnak csapódott, méghozzá olyan sebességgel, hogy az oszlop kidőlt. A teraszon állók közül hárman könnyebben, hárman súlyosan sérültek. A falnál ácsorgó idősebb férfit azonban olyan brutális erővel találta el a kocsi, hogy nem csak koponyasérüléseket, többszörös csonttöréseket, tüdőzúzódást, hanem máj- és a vesesérüléseket is szenvedett. Ezek a belső szerveket később el is kellett távolítani. Bár a férfit a helyszínen újraélesztették, utána pedig azonnali műtéteknek köszönhetően megmentették az orvosok, pár hónappal később, január 1-jén a kórházban meghalt.
(Az esetről már korábban is beszámolt a BorsOnline: a végzetes pillanatról készült felvételeket ide kattintva nézheti meg.)
A vizsgálat során bizonyossá vált, hogy a balesetet nem műszaki hiba okozta: a kocsi jó műszaki állapotban volt, és a szakértői vélemények szerint nem tudta volna elkerülni a sodródást. Így a baleset, és az, hogy a versenyen sem a helyi lakóknak, sem pedig a verseny nézőinek biztonsága nem volt megfelelően megoldott, a szervező rali-elnök szakmai szabályszegései miatt történt.
A férfit végül gondatlan veszélyeztetés miatt 1 év, 2 évre felfüggesztett fogházbüntetésre ítélték.
Az ítélet nem jogerős.