<p>Aki valaha is vezette, pontosan ismeri a Ford legnépszerűbb modelljének erényeit. A Focus tágas utastere, remek futóműve bármilyen útfelületen komfortos utazást biztosít.</p>
A napokban bemutatott új Ford Focus tervezését teljesen a nulláról kezdték. Nincs előélet, csak egy tiszta lap, ami valószínűleg minden autótervező álma. Érettebb, finomabb új formája prémiumhatást kölcsönöz a hátratolt utaskabinnal.
A hosszabb motorháztető, az öt centivel meghosszabbított tengelytáv, a rövid első és hátsó túlnyúlások egyaránt az autó kompakt, kissé sportos kinézetét erősítik. Az utastér sem okoz csalódást: emberközpontú dizájn, egyszerűsített vonalak jellemzik, a mérnökök varázslata a kellemes tapintású anyagokban, a rések nélkül szerelt műszerfalban ugyanúgy testesül meg. Az első ajtók burkolata szinte egybeolvad a műszerfallal, tágasabb és elegánsabb érzetet keltve, megnyugtatóan körülölelve a vezetőt és az első utast.
A vadonatúj Focusba minden eddigi Ford-modellnél több modern technológiát építettek, új szintre emelve a családi autók kényelmét. A Stop&Go funkcióval kiegészített ACC (sebességtartó automatika), a sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer és a sávközépfunkció segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság. Ezért ideális a hosszú utakra, jóval kevesebb stresszt jelent ugyanis az autó sávban tartása.
A rendszer nemcsak a fedélzeti navigáció tájékoztatásait veszi figyelembe, hanem az út menti jelzőtáblák és kijelzők információit is jegyzi. A rendszer akár önálló araszolásra képes a dugóban, hiszen megállni és újraindulni is tud a vezető segítsége nélkül. Az intelligens fényszórórendszer pedig egy kanyar, egy kereszteződés vagy egy körforgalom előtt is beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.
Az újabb fejlesztésű parkolóasszisztens szintén önállóan választja ki a megfelelő helyet, majd beparkol minden segítség nélkül.
Az új Focus tökéletesen megmutatja, hol tart az autóipar: mindent elektronikákra, radarokra, kamerákra bíznak a mérnökök. Ám a sávtartó és vészfékező asszisztensek sajnos nem mindig működnek megbízhatóan, ami csak költséges javításokkal korrigálható. Az esetleges töréskárok magasabb szintje miatt pedig emelkedő biztosítási összegekkel kalkulálhatunk.
Az egyelőre ötajtós, ferde hátú és kombi változatban is megjelenő Focus 1 literes EcoBoost motorblokkja 85, 100 és 125 lóerős változatban rendelhető meg, a 1,5 literes EcoBoost motor pedig 150 és 182 lóerős teljesítménnyel áll rendelkezésre. A1,5 literes EcoBlue dízel 95 és 120 lóerős kivitelben kérhető, míg a 2 literes blokk teljesítménye 150 lóerő.