Néhány évre elbúcsúzhatnak az autósok és a gyalogosok is a nemzeti jelképnek számító Lánchídtól. Ráadásul felújítják a Váralagutat és a Clark Ádám teret is, de ezeket nem egyszerre kezdik.
Forrás: Móricz István
Rendbe teszik a Széchenyi Lánchidat. Budapest és Magyarország ikonikus átkelőjének felújítása évek óta sürgető. Amint azt a Borsban megírtuk, a felújítás idén ősszel kezdődik és két ütemben csinálják meg.
Az eredeti tervek szerint a Lánchíd környékén, a Váralagúton és a 0-s kilométerkövet magában foglaló Clark Ádám téren egyszerre indult volna a munka, de ezt végül forráshiányra hivatkozva két ütemre bontották.
Emiatt többen is aggodalmuknak adtak hangot, hiszen így a munkálatok 4-5 évig is eltarthatnak az eredetileg tervezett két év helyett. Ez nemcsak az autósokat, de a hídon a legtöbb embert átszállító 16-os és 105-ös buszokat, illetve a kerékpárosokat is érzékenyen érinti.
– Nem kell ettől megijedni, mert közlekedési szempontból sokkal kisebb a jelentősége a Lánchídnak, mint a Margit hídnak, és akkor sem volt káosz, amikor az utóbbit csinálták, pedig nagy volt a pánik. Ez a felújítás szükségszerű, túl kell lenni rajta.
A várba pedig fel lehet jutni a Széll Kálmán térről induló buszokkal is – mondta a Borsnak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke.
A módosított tervezetet elfogadta tegnap a Fővárosi Közgyűlés, ez azt jelenti, hogy idén ősszel teljesen lezárják a forgalom elől a hidat. Elbontják a járdát és az utat, aztán új burkolat épül, de az acélszerkezeteket is javítják, és a gyalogoskorlátokat is felújítják. Megújul a köz- és díszvilágítás, átépítik a hídfőkre vezető lépcsőket.
Az első ütemben a hídfő alatti aluljárót építik még újjá a pesti oldalon. Rendbe teszik a Duna medrét is, vagyis roncs- és lőszermentesítik. A teljes munka bruttó 16 milliárd forintba kerül, és várhatóan 2021. nyarára készülhet el.
A felújítandó, rozsdásodó Lánchídról képösszeállítást készítettünk: