A nyári abroncsok választéka hihetetlenül széles. Rengeteg gyártó márkája versenyez egymással, ráadásul az árakban is nagy eltérések mutatkoznak. A választás nem egyszerű.
Először is ellenőrizzük, mely méretet ajánlja a gyártó az autóra. A használtan vásárolt kocsiknál már lehet, hogy nem az van fenn, ami ajánlott, érdemes ellenőrizni. Az autó karosszériáján rendszerint van egy táblázat ezzel kapcsolatban, mely nemcsak az alap- és váltóméreteket mutatja, de a hozzá alkalmazandó nyomási értékeket is. Ha megvan a méret, az internetes keresőbe beütve könnyedén több ezer ajánlathoz férhetünk hozzá. Érdemes azonban figyelni, egy-egy abroncsforgalmazó új divatként egyszerre több weboldalon is kínálja portékáját, így megéri adott esetben az ajánlat mellett megnézni, ki is áll valóban az oldal mögött. A készletinformációk sem mindig valósak, ezért mielőtt megrendelné, vagy érte menne, érdeklődjön telefonon az értékesítőtől.
Ne üljön fel a hangzatos kedvezményeknek, sajnálatos módon a gumipiaci szereplők mániája évek óta, hogy kiírnak egy hatalmas árat az abroncsra, majd abból változatos mértékű kedvezményeket kínálnak. Érdekes módon persze a kedvezményes árak eléggé egy nagyságrendben mozognak: persze a nagy márkák mindig drágábbak, ezen gyártók másodmárkái azonban általában már sokkal elérhetőbb árakon kaphatók.
További gondot jelenthet, hogy vajon az ár miként aránylik a minőséghez. Általános tény, hogy az ismert márkák abroncsai drágábbak, de ez nem véletlen. Ne feledje, az autó és egyben a benne utazók biztonsága azon a négytenyérnyi felületen múlik, amivel az abroncs köti össze az úttal a kocsit. A megfelelő tapadás száraz és nedves útfelületeken akár métereket jelenthet egy megállásnál, vagy fontos lehet egy kanyarvételnél. Az ismert márkák abroncsai általában jobban teljesítenek a teszteken, vagyis a magasabb árral egy adag biztonság is jár. Mindenesetre érdemes az internet segítségével keresni teszteket, amelyekből pontos képet kaphat egyes típusokról. Ez a félórás időráfordítás még meghálálhatja magát az elkövetkező 40-50 ezer kilométeren.
Válasszunk négy évszakost?
Új abroncsszett vásárlásakor rendre felvetődik, nem volna elég egy garnitúra négy évszakos abroncs a tavaszi, őszi cserélgetés helyett? A szakértők szerint, akik évente nem autóznak többet tízezer kilométernél, a nagy havazások idején ritkán hagyják el a várost, és akkor sem versenytempóban, nekik megéri elgondolkodni az új generációs négy évszakos abroncsok beszerzésén. Nemcsak költségcsökkentô, de a vegyes használatúak akár 50 ezer kilométeres futásteljesítményre is képesek. Ám aki síterepeket látogatna, vagy kedveli a tempót, maradjon inkább a klasszikus felállásnál.