Leveszik az általa rendezett Rómeó és Júliát az Operettszínház műsoráról.
Forrás: Bors
Kerényi Miklós Gábor, azaz KERO, az Operettszínház egykori művészeti vezetője saját közösségi oldalán tette közzé, hogy leveszik egykori színházának műsoráról az általa rendezett legendás darabot, a Rómeo és Júliát.
A korábban zaklatási botrányba keveredett rendező most hosszú posztban fejtette ki véleményét. Harciasan kijelentette: utolsó csepp véréig harcolni fog:
KEDDI KERO:
Rómeót kivégzik…
A Budapesti Operettszínház ikonszerű musicaljét, a Rómeó és Júliát leveszik a műsorról. A sírás fojtogat. Utolsó csepp véremig is küzdenék a Rómeó színpadon maradásáért….utolsó csepp véremig küzdeni fogok.
Tizenöt évvel ezelőtt, 2003 tavaszán keresett meg Lukács Miklós úr a Rádió Zenekar művésze, hogy figyelmembe ajánlja a francia Rómeó és Júlia musicalt. Bevallom, nem fogadtam túl nagy bizalommal a dolgot. Shakespeare az Operettben? A küldött videó nagyon koncertes, franciás előadás volt, balett-táncos halállal és egy tébláboló Shakespeare figurával. Nesze neked sikeres musical!
Azért megfuttattam az ügyet, de nem nagyon támogatta a vezetőség. Herceg Tamás mondta, hogy kötelező irodalom és Somogyi Szilárd – akkor még asszisztens – lelkesedett, de a többiek a fejüket rázták. Egy ember, Böhm Gyuri rendező-dramaturg volt, aki rám mosolygott: Te ebből nagyon jót tudsz csinálni, és hidd el, a Rómeó eszelős siker lesz!
Azóta is köszönöm Bőhm Gyurinak ezt a véleményt, mert emiatt vágtam bele. A jogszerzés-biztosítás ügyét átadtam Lőrinczy Gyurinak, legjobb barátomnak, és amikor a szerző, Gerard Presgurvic ide vágtatott, dobogó szívvel tettem elé a dramaturgiailag jelentősen átformált művet. Voltak benne számcserék, kimaradt dalok és néhány teljesen új helyre illesztett ária. Paris figurája jelentősen megerősödött és a „Miért fáj” a beletett „magas C-és” variációval és a darab vége felé való ismétléssel az egyik legjelentősebb részévé vált a műnek.
Izgultam rendesen. Presgurvic a zsenik nyugalmával és érdeklődésével fogadta darabja teljesen új szerkezetét. Én elénekeltem, eltáncoltam az egészet és lihegve, félve vártam a hatást. Presgurvic felállt, átölelt, és csak annyit mondott: Őrült ember! Teljesen őrült! Csináld meg! Kíváncsi vagyok!
Az előadás aztán nagyon tetszett neki. Nem csoda: Dolhai Attila, Szinetár Dóri, Németh Attila, Náray Erika, Janza Kata, Csengeri Ottilia, Bereczki Zoli, Mészáros Árpád Zsolt, Csuha Lajos – na és természetesen Szabó P. Szilveszter lenyűgözőek voltak! Később ezt a változatot mutatták be Bukarestben is. Mennyi nagy esemény fűződik az egyes előadásokhoz és mennyi sztori!
A legszórakoztatóbb mégis talán az, amikor Paris övéből kicsúszott a kés, amivel a végén vívni kell. A lelkes súgó ezt észrevette, egy függönyszárnyat maga elé húzva bekúszott a színpadra és megszerezte a fegyvert. Majd hátra rohant és vadul sziszegte a művésznek. „Itt a kés! Megvan!” Szegény Paris forgolódott, de hát nehéz szólamot énekelt és nem nézett rá. Ekkor az elszánt súgónő összeszedte minden erejét, és így szólt: „Most figyelj! Dobom! És valóban! Odahajította a kellékkést - egyenesen Paris hátába! A színész döbbenten érzékelte a történteket és kétségbeesésében ez szaladt ki a száján, ahogy Rómeóhoz fordult: „Nocsak! Ketten vagytok?”
Ketten vagytok! Lám, „Rómeó kivégzéséhez” 2018-ban egy ember is elég lehet…
Akkor, amikor két kiemelkedő Rómeója is van a színháznak: Veréb Tamás és Kocsis Dénes!
De… kedves Olvasó, kedves Barátaim, kedves Közönség…Én még nem adom fel…
Az utolsó véremig küzdeni fogok Rómeóért és Júliáért.