Forrás: Illusztráció/Pexels
Lehet, hogy hamarosan a cukrozott üdítők dobozán is viszontláthatjuk a cigarettadobozokról már jól ismert képeket. Egy új kutatás során bebizonyították, hogy az elrettentő képek működnek, és hatnak az emberek vásárlási szokásaira.
Egy 1000 fős önkéntesekből álló tesztcsoport segítségével le is tesztelték a fotók hatékonyságát. A 18 és 35 év közötti alanyoknak 15 különböző üdítőből kellett választania. Némelyiken csak csillagokkal volt feltüntetve az egészségi érték, másikon írás is figyelmeztetett a káros hatásokra, illetve volt, ahol illusztrációval próbálták bemutatni az italok káros egészségügyi hatásait.
A résztvevők 36%-a azt mondta, hogy amikor meglátták a képeket a rohadó fogakról, döbbenetes módon sokkal kevésbé kívánták már az üdítőt, és inkább valamilyen más, egészségesebb italt keresnének.
A melbourne-i Deakin Egyetem professzora, Anna Peeters elmondta, hogy a vártnál sokkal jobb eredmények születtek. Szerinte a legfontosabb eredmény az, hogy jól kimutatható: ezek a sokkoló képek határozottan megváltoztatják a vásárlók magatartását – írja a Mirror.