Személyautóink mérete az elmúlt évtizedben alaposan megnőtt, ám sokszor előfordul, hogy a kapacitásuktól jóval nagyobb szállítmányokkal kellene megbirkózniuk. Elegendő csak egy költözésre, új bútor vásárlására gondolni, amikor jól jöhet egy utánfutó. Persze alapvető feltétel, hogy az autónkon legyen egy levizsgáztatott vonóhorog. Ennek hiányában sem kell elkeseredni, manapság széles a választék a gyári vagy éppen utángyártott vonóhorgokból, ráadásul egészen megfizethető áron vállalják ezek felszerelését is. Persze további macera, az utólag felszerelt vonóhorgot vizsgáztatni kell, hogy megkapja a használati engedélyt, és az adatai bekerüljenek az autó forgalmijába. Ezekkel az adatokkal érdemes foglalkozni, mert autónként más és más a vontatható össztömeg, amely függ az autó méretétől, teljesítményétől, illetve a vonóhorog típusától. Egy átlagos, középkategóriás autó általában 1200-1400 kilogrammnyi terhet vontathat maga után ráfutófékes konstrukció esetén, fékezetlen utánfutónál ez az érték nem szokta meghaladni a 750 kilós felső határt.
Számos tévhit él a vezetők körében a vontatással kapcsolatban. Az egyik ilyen, hogy a B kategóriás jogosítvánnyal mit lehet húzni és mit nem. Az alapvető szabály egyértelmű, a gépjármű és a vontatmány össztömege nem haladhatja meg a 3,5 tonnát. Fontos, hogy a megengedett össztömeg számít, és nem a nettó súly, vagyis a forgalmi engedélyekből ezen adatokat kell összeadni, és ennek kell 3,5 tonnánál kisebbnek lenni. Ez érvényes akkor is, ha a személyautó vontatási képessége jóval nagyobb, ilyenkor a vezető B kategóriás jogosítványa lesz a korlátozó tényező. Sokan tévesen a tengelyek számához kötik a vontathatóságot, de jogszabály szerint csak a megengedett össztömeg számít, ha az 3,5 tonna alatt van, az utánfutó lehet akár kéttengelyes is. Ennél nagyobb szerelvénnyel csak E kategóriával kiegészített jogosítvánnyal lehet közlekedni, amit a B jogsihoz is meg lehet szerezni, nem szükséges a teherautós engedély.
Persze közlekedni sem egyszerű egy akár kétszer hosszabb szerelvénnyel. Egyrészt figyelembe kell venni, hogy az autó fordulása nagyobb helyet igényel, bár egy átlagos méretű utánfutó vagy lakókocsi szépen követi nyomvonalában is a vontató autót. Fontos, hogy kerülje a hirtelen irányváltásokat, fékezéseket, legfőképpen a kanyarban való fékezés lehet veszélyes a szerelvényre. Sávváltásoknál, előzéseknél fokozottabb körültekintéssel legyen, a megszokott távolságok tartása a vontatás esetén nem elegendő, előzésnél hagyjon hosszabb helyet maga mögött, mielőtt visszasorolna. Persze nagy száguldásra ne készüljön, hiszen a megengedett sebesség 80 km/óra, és ezt egy nagyobb terjedelmű, szélérzékeny lakókocsival például nem is érdemes felülmúlni, mert pillanatok alatt bajba kerülhet az autós.