Forrás: Grafika: Pintér Péter
Majonézutálatával keres vagyonokat a brit Chris Owen, aki versenyt űz a panaszkodásból. Hobbija ráadásul igencsak jövedelmező: évente több százezer forintot spórol meg vele. Minden három évvel ezelőtt kezdődött, mikor egy internetről rendelt márványasztalt sérülten szállítottak ki neki.
Panaszt tett, mire 72 ezer forintnyi kártérítést kapott. A marketingesként dolgozó Chris ezen felbátorodott, ám kisebb tételekben folytatta. Eszébe jutott, hogy számtalanszor pórul járt már a majonéz miatt. Utálja a szószt, s hiába kéri az étteremben a rendeléskor, hagyják ki: legtöbbször mégis azzal érkezett az étel. Korábban nem mert szólni, ám most direkt várja, hogy elszúrják a rendelést.
Ha például hamburgere a kérés ellenére majonézzel érkezik, ő megeszi a java részét, majd odainti a pincért, s panaszt tesz. Legrosszabb esetben is kedvezményt kap, de volt már, hogy az egész szendvicset kihúzták a számláról. Ezzel a módszerrel évente 30 ezer forintot takarít meg. S ha már az étteremben van, hangosan elégedetlenkedik a piszkos tálcák, koszos mosdók miatt.
Hogy elhallgattassák, kedvezményekkel kárpótolják: évente 16 ezer forintot keres ezzel. Ha túl sokáig kell sorban állnia, vagy elégedetlen a kiszolgálással, az üzletvezetőt hívatja, s addig győzködi, míg nem kárpótolják. De kapott már több mint 100 ezer forintos kártérítést egy elszúrt pizza miatt is.
– Versenyzünk az édesapámmal, melyikőnk tud nagyobb összeget összepanaszkodni – ismerte el a The Sunnak Chris, majd elárulta, a titka abban rejlik, hogy határozott, de nem agresszív. Alaposan utánanézett a jogainak, így ütős érvekkel válaszol, ha megtagadnák tőle a kártérítést. De ha a szép szó nem segít, akkor azzal fenyegetőzik, hogy átpártol a konkurenciához.