Forrás: Králik Emese
Egy kis őrültségért nem megy a szomszédba a csongrádi autóbontó tulajdonosa. Molnár Zsolt korábban összerakott egy mindkét irányba hajtható, vagyis kételejű Wartburgot, de mostanra kicsinek bizonyult, úgyhogy csinált egy nagyobbat.
– Az első négyszemélyes volt, de túl sokan szerettek volna beleülni, ezért most összeraktam egy nyolcszemélyest – mondta a Borsnak Zsolt. – Azért a kétütemű Wartburg mellett döntöttem, mert elsőkerék-meghajtású, retró hatású, és a bontómban megvolt hozzá minden. A négyszemélyessel egyébként kipróbáltuk, hogy egyszerre hajtottuk mindkét oldalt, és versenyeztünk, hogy melyik irányba húz jobban. Igaz, hogy másnap egy féltengely- és egy váltócsere is aktuálissá vált, de megérte – mesélte a tanult szakmája szerint karosszérialakatos férfi.
A Wartburgokat az első ajtók mögött vágta ketté, és a nyolcszemélyeshez a két rész közé merevítőt épített. Lemezekkel lefedte, és négy kispolskiülést rögzített rá. Mindkét felén van egy kétütemű motor, kormány, sebváltó, fék, és még rádió is, bár azok „sajnos” nem egyformák.
– Mehetne százzal, de hatvannál többel nem próbáltuk. Nem tudom, hogy a világon készült-e valahol ilyen limuzin. Itthon nem kapnék rá forgalmit, de szerintem Amerikában, ha az egyik végére biztonsági zárat szerelne a tulajdonos, akkor megadnák. Nincs szándékomban eladni, de ha a tengerentúlról valaki beleszeretne, talán kétmillióért vihetné – nevetett Molnár Zsolt, aki egy háromkerekű Zsiguli motorkerékpáron is dolgozik.