Forrás: Bors
Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán a torlódás egészen a tatabányai csomópontig ér. Az autósoknak érdemes az M1-es autópályával párhuzamos fő- és mellékutakat használniuk, ugyanakkor több helyen az alternatív útvonalak is telítettek, azokon is lassabb haladásra számíthatnak. Az M1-es autópályán egyébként Hegyeshalomtól egészen Herceghalomig, a Budapest felé tartó oldalon valamennyi változtatható jelzésképű táblán jelezzük a torlódást. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az autósok türelmét és megértését kéri a torlódások idejére - áll a cég közleményében.
Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezető hangsúlyozta, hogy a társaság azon dolgozik, hogy az M1-es autópálya bicskei szakaszán, a 28-as kilométerénél zajló munkálatok helyszínéről a kivitelező a lehető leggyorsabban levonulhasson és azt visszaadhassa forgalomnak, hogy a rendkívüli torlódást mérséklődhessen.
Ugyanakkor a 40-es kilométernél zajló pályaszerkezet javítási munkák miatt a munkaterület visszaadása nem lehetséges, ezért az autópályán a megnövekedett forgalom miatt továbbra is számíthatnak az autósok torlódásra. A közlekedőknek érdemes a mai napon is utazás előtt tájékozódniuk a www.utinform.hu oldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy elkerülhessék a jelentős torlódásban érintett szakaszokat.
A cég folyamatosan végez útfelújítási, nagyfelületű és lokális javítási munkákat az M1-es autópálya mindkét irányában. A Budapest felé tartó oldalon két helyen dolgoznak hosszabb ideje a szakemberek a 40-es és a 28-as kilométerszelvények között. Szerda este óta ugyanakkor a fővároshoz közelebbi szakaszon még éjszaka sem ment 10-12 kilométer alá a torlódás hossza.
Ennek egyik oka, hogy az elmúlt napokban jelentősen megnőtt az autópálya forgalma, mivel május 10-én és 11-én Ausztriában kétnapos nemzeti ünnep van, emiatt a vendégmunkások nagy része útra kelt. Emiatt az M1-M0-M5 útvonalon a szokásosnál is nagyobb forgalom zajlik. Eddig nem volt példa arra, hogy az egymástól 10-15 kilométerre lévő munkaterületekhez kapcsolódó torlódások összeértek volna, jelen esetben ez megtörtént, ezért is alakulhatott ki rövid időn belül közel 30 kilométeres torlódás.