Az autógyárak az elmúlt évtizedben egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a korábbi belső égésű motoroktól való elszakadásra. Vannak átmeneti sikerek, de az még továbbra sem körvonalazódott egyértelműen, melyik irány lesz az, ami az áttörést hozza. Rengeteg körülmény játszik szerepet, így nehéz kifejleszteni azt az autót, mely egyszerre felel meg a hatótávolság, a környezettudatosság, a költséghatékonyság fő kérdéseinek.
Számtalan próbálkozást láthattunk már, fogunk is még, egyelőre azonban úgy tűnik, hogy a hibrid technológia és az elektromos, akkumulátorról hajtott autók jelenthetik a közeli jövőt. Persze futnak már üzemanyagcellás autók is a világ útjain, melyek vízből képesek előállítani elektromos áramot, de sajnos a technológia költsége igazi akadály az elterjedés előtt. A hibridek persze csak átmenetet jelenthetnek, hiszen a hajtás egyik része még mindig egy belső égésű motor, így koncentráljuk az elektromos autókra.
Egyre több gyártó mutat be akkumulátorról hajtott autókat, melyek használata egyszerű, ugyanakkor a hatótávolsági problémák, illetve az akkumulátor tölthetőségének kérdése körülményessé teszi használatukat. Az elektromos autók üzemeltetési költsége hihetetlenül alacsony, egyrészt fogyasztásban is, másrészt a rendszeres karbantartások terén is alacsony értékekkel kell számolnunk. De vajon tényleg ez a megoldás? Keveseknek jut eszébe, hogy az elektromos autók elterjedésével milyen egyéb problémákkal kell szembenézni globálisan. Egyrészt rengeteg töltőállomásra volna szükség.
Az Európai Unión belül 2021-től nem lehet forgalomban olyan elektromos autó, mely nincsen felszerelve valamilyen hangkibocsátó eszközzel. A gondot az jelenti, amit eddig előnyének tartottak: az elektromos autók 40 km/h tempóig szinte hangtalanul suhannak, így zajjal sem szennyezik környezetüket, ugyanakkor veszélyt jelentenek a kerékpárosokra és az utcákon közlekedő vakokra és gyengénlátókra.
Elég csak belegondolni, mennyi benzinkút van világszerte, és itt egy autó átlagosan tíz percet sem tölt el, miközben elektromos autózás esetén még a legjobb esetben is egy óra a töltési idő. Persze ehhez rengeteg áramra is szükség van, melyet meg kell termelni valahol, és azt megfelelő hálózaton a fogyasztási helyre kell juttatni. Szakértők szerint ekkora terhelést a jelenleg létező hálózatok nagy valószínűséggel nem lennének képesek elviselni.