Az autóipar számos olyan legendás modellel rendelkezik, amit szinte mindenki ismer, ám ezek közül is kiemelkedik a Ford Mustang. A Lee Iacocca vezetése alatt 1964-ben piacra dobott sportkocsi minden várakozást felülmúlt. Évi 120 ezer darab értékesítését tervezték, de már az első nem teljes évben is 400 ezer amerikai választotta a kevésbé népszerű modellek alkatrészeinek felhasználásával készült sportkocsit. Szükség is volt a sikerre, mert az amerikai gyártóra abban az időben nehéz évek jártak. A Mustang azonban varázsütésként rántotta ki a céget a slamasztikából.
Az első generációs Mustangot azóta 5 újabb változat követte, és bár egyik-másik csúnyán kilóg a sikeresnek mondható változatok közül, a legendás sportautó a napokban ünnepelte a 10 milliomodik példány legyártását. És a siker tovább folytatódik! A hatodik generáció, amit 2015-ben mutattak be, és azóta is fejlesztenek, tarol a sportautók piacán. Köszönhető ez a formavilágának, bődületes erejének, és a mindennapos használhatóságának is.
Újságíróként számos gépkocsival találkozunk, tesztelünk, de vannak autók, amelyeket még mi is gyermeki lelkesedéssel várunk. A Mustang kulcsát átvenni, aláírni a papírokat, amely egy heti varázslatot biztosít, különleges érzés. Ennél már csak az különlegesebb, amikor a parkolóban megközelíthetjük a 2018-ra ráncfelvarráson átesett autót, elhelyezkedünk a hatalmas sport kagylóülésben, és megnyomjuk a start gombot a motor indításához. Nem lehet leírni azt a hanghatást, ahogy az 5 literes V8-as motor felbőg, hirtelen minden gondunk elszáll, és csak menni, menni szeretnénk. Ehhez megfelelő segítséget nyújt a bődületes erő, hiszen 451 lóerő áll rendelkezésünkre, 529 Nm nyomatékkal, ami a soknál is több.
A tesztautóban 10 sebességes automata váltó dolgozik, ami igazság szerint talán túlzás: az erős motor mellett gyakorlatilag folyamatos váltásban van az autó, nyugodt tempó mellett 50 km/h mellett egészen hatodik fokozatig vált fel, és az első nagyobb gázadásra rögtön visszakapcsol vagy hármat, ami persze teljesen felesleges. De miután egy Mustangban ülünk, ezt is megbocsátjuk. Jó hír azonban, hogy a rengeteg sebességi fokozatnak köszönhetően, amely jól osztja be az autó erejét, normális használat esetén még az 5 literes benzines motor sem akarja lezabálni a fejünket, hiszen városi forgalomban alig több, mint 12 litert kíván százra, míg szabályos országúti autózás esetén 10 alá is vihető a fogyasztás. Az autó hivatalosan 4 személyes, de a hátsó ülésekre csak akrobatikus mutatvánnyal lehet bejutni, felnőttek számára szinte lehetetlen.
Az amerikai autók menettulajdonságairól nem szoktak ódákat zengeni, a Mustangon azonban érződik, hogy Európa is a célcsoportba tartozott. Így amellett, hogy sportosan kemény a rugózás, az autó kellemesen fordul még tempós kanyarokban is. Az úttartásért a MagneRide rendszer felel, ami másodpercenként ezerszer (!) reagál az útviszonyokra, vezetési körülményekre és persze a vezető stílusára, ennek megfelelően szabályozva a felfüggesztés keménységét.
A Mustang legenda, vezetni örök időkre szóló élmény. Egyszerű autózásnál is mindenki megcsodálja, a közlekedés többi résztvevőjétől sorra jönnek a visszajelzések, hogy imádják. Ahogy imádtuk mi is, így a korábban jelzett gyermeki szívvel legszívesebben előkotornám régi perselyemet, hogy elkezdjem összegyűjteni a megvásárlásához szükséges 12,8 millió forintot, még ha abban kisebb motor is van, de akkor is egy Mustang!