35 év szolgálat után hirtelen összeesett és meghalt a végállomáson Budapesten egy buszsofőr. Az 58 éves Károly épp egy hónapja kapott friss orvosi alkalmasságit.
Forrás: Bors
Váratlanul hunyt el a BKV egyik rutinos kollégája kedd reggel. Károly nem kevesebb, mint 36 éve dolgozott buszsofőrként a cégnél. Az 58 férfi Cinkota régiójában vezetett a 161-es buszon, de mivel az elmúlt időszakban egyre nagyobb lett a létszámhiány, több más járatot is bevállalt.
– El sem tudjuk hinni, ami Karcsival történt. Voltak egészségügyi problémái, de nemrég lefogyott, kívülről úgy tűnt, teljesen jól van. Éppen néhány hete, július végén kapta meg az orvosi alkalmassági engedélyt is, szóval döbbenten állunk a történtek előtt – csóválja a fejét a Borsnak az egyik sofőrtárs. Egy másik kolléga úgy nyilatkozott: a túlzott stressz sem segít a kollégák egészségének a megőrzésében.
– Családos ember volt, így különösen szörnyű, ami történt. Amint lerakta az utasokat, furcsa mód azonnal a C vágány felé vette az irányt, ahol a beérkező vagy induló buszok mennek. Nem tudom, azonnal továbbküld-
ték-e Karcsit egy újabb útra, vagy csak a garázsba akart menni pihenni, de megállt menet közben, és rosszul lett. Egyes kollégák úgy mesélik, ráborult a kormányra, míg mások szerint leszállt, elesett, és beverte a fejét. Sajnos azonban hiába siettek a segítségére, a kollégák és a mentők sem tudták már megmenteni. Hozzá kell tenni: brutálisan stresszes a munkánk, egyszerűen rámegy mindenkinek az egészsége – mondta a gyásztól megtörten Károly egy másik kollégája.
A Bors megkereste a BKV-t, akiktől azt a választ kaptuk, hogy a kötelező orvosi vizsgálatok során mindent rendben találtak Károlynál, de a haláleset részleteit nem kommentálták. Az elhunyt sofőrt a társaság saját halottjának tekinti. Mint a rendőrségtől megtudtuk, eljárás nem indult Károly halála miatt, a hatóságnak nem volt dolga a tragédia ügyében.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tegnap így emlékezett az elhunyt sofőrre: „Karcsi bácsi a 161-es buszt vezette, már menet közben érezte, hogy baj lesz, és mentőt kért. Igaz, azt az Örsre kérte, mert mindenképpen be akarta hozni a kocsit. Ezen a mentők nem kicsit csodálkoztak. A kollégák a defibrillátorral hamar odaértek hozzá, és megpróbálták visszahozni, de ez még az időközben odaérő mentőknek sem sikerült. Karcsi bácsi rettegett attól, hogy az üzemorvos nem engedi többet kocsira, mert több betegséggel is küzdött. Mindig akkor ment szabadságra vagy kórházi kezelésre, amikor az üzemorvosi vizsgálat következett volna. Szó szerint élete utolsó pillanatáig vezetett.”
Nincs 100%-os védelem
Dr. Bense Tamás háziorvos szerint a kötelező munkahelyi orvosi vizsgálatok minden cégnél rendkívül fontosak, de százszázalékos védelmet semmilyen ellenőrzés sem nyújt.
– Ezek a vizsgálatok azért is kiemelkedően fontosak, mert nagy mértékben csökkenthető általuk a munkavállalók egészségügyi rizikófaktora. A szűrővizsgálatok rámutatnak a tartós betegségekre is. De ha valakinél hirtelen fellép egy agyvérzés, egy embólia vagy egy keringési elégtelenség, az ellen semmilyen vizsgálat nem véd – húzza alá az orvos.