<p>Igazán tudatos vásárlónak nevezhető a 30 éves Clair Hughes, ugyanis a szorgosan gyűjtögetett kuponjai miatt most megszerezte az anyagi alapot ahhoz, hogy házat vásároljon magának.</p> <p></p>
A manchesteri nő még 2010-ben határozta el, hogy takarékoskodni kezd pénzével. Ennek előzménye még az egyetemen felvett diákhitel volt, amit diplomaátadójára teljesen kimerített. Hughes ekkor az internethez fordult: a legokosabb spórolós tippeket kutatta. Összetalálkozott a „kuponozók” közösségével, majd úgy döntött, csatlakozik hozzájuk.
A fiatal nő ma már szó szerint vadászik a kedvezményekre, vagy a különleges árra feljogosító kuponokra – tapasztalatait meg is osztja egyre csak növekvő követőtábora felé Instagram oldalán. Ennek a tudatos életmódnak pedig az eredménye is megszületett: kedvesével képes volt összegyűjteni körülbelül hatmillió forintnak megfelelő összeget, amellyel sikeresen lefoglaltak egy háromszobás ikerházat.
Posted by Shane Byrne on Tuesday, November 17, 2015
– Kedvezmények mindig lesznek, de egyáltalán nem mindegy, hogyan használjuk fel őket – magyarázta Hughes a The Sunnak, majd folytatta – Mielőtt belekezdtem az egészbe, úgy éreztem, sok munka lesz vele, de mostanra teljesen hozzászoktam, és ez az életmód már hozzám tartozik. Már vagy 15.000 fontot félretettem így.
A nő azt is elárulta, hogy sosem fizet teljes árat sehol sem, majd hozzátette: – Ez már egy visszatérő poén a baráti körben. Mindig, mikor szórakozni megyünk, megkérdezik, hogy van-e ide is kuponom – és mindig van.
A spórolás koronázatlan királynője nemcsak nyomtatott kuponokra támaszkodik, ha spórolásról van szó. Szerinte ügyes trükk még például az interneten fellelhető kérdőívek töltögetése – amik ha minimális összeget is, de pénzbeli juttatást adnak néhány perces fáradozásért cserébe. Érdemes figyelni még a környékbeli boltok leárazásait, illetve kedvenc – vagy csak egyszerűen hasznos – cégek elérhető termékmintáit, ugyanis azokból egy kis trükkel könnyedén szerezhető több darab. Hasznos lehet még az is, ha egy kedvelt márkánk vezetőségének tudomására adjuk, hogy adott terméke miért nyerte el a tetszésünket – ezért általában jutalom vagy kedvezmény jár. – Utóbbi működhet a termék szidalmazásával is, de jobb érzés kedvesnek lenni – ecsetelte Hughes.