Forrás: Bors
Nem csillapodnak a kedélyek a Ryanair körül. Hosszú hetekig attól volt hangos a sajtó, hogy az alkalmazottak sztrájkolnak a jobb munkakörülményekért, az utasok csomagjait lepakolták a gépekről túlsúlyra hivatkozva, és számtalan járatot töröltek is. A dühös magyar utasok még az egyik gép útját is elállták, valamint rendőrt hívtak a légitársaságra.
A botrányok - úgy tűnik - nem akarnak csillapodni. Most az angliai ügyfeleinek okozott kellemetlen perceket a fapados légitársaság. A britek ugyanis éltek a lehetőséggel és kártérítést követeltek a cégtől, melyet a társaság ugyan kipostázott csekk formájában, csupán aláírni felejtette el a papírokat, így a bankok nem váltották be azokat.
This the cheque which started it. Thanks to @GordonFong #Ryanair pic.twitter.com/U821RLV1ve
— Julian Sturdy (@juliansturdy1) August 22, 2018
Egy Gordon Fong nevű károsult a Metrónak elmondta, hogy júniusban utazott volna Murciából Bournemouthba, de a sztrájk miatt Birminghambe irányították át őket, ezért 440 fontos kártérítést kapott csekken. Amikor azonban bement a bankba, hogy kiváltsa, nem fogadták el, mert nem volt aláírva.
– Láttam, hogy nincs aláírva, de azt hittem, így is elfogadják, elvégre a cég adatai rajta vannak. Annyira ostobának éreztem magam, amikor a bankban közölték ezt velünk – mesélte Fong.
great one @Ryanair @RyanairFlights sending me a cheque with no signature, so i canât cash it in, such a bloody #Ryanair thing to do ð pic.twitter.com/ywWTvfr9Iy
— Emilyð (@EmsTheGoddess) August 15, 2018
A Ryanair gyorsan reagált a történtekre és elismerték, hogy néhány csekk valóban aláírás nélkül ment ki tőlük egy technikai hiba miatt, de azokat haladéktalanul újraküldik.
Több másik utas egyébként a Twitteren adott hangot felháborodásának. A BBC munkatársai pedig tíz Ryanair-károsulttal is beszéltek, akiknek szintén nem sikerült kiváltani a kártérítést, mert a csekken szereplő adatok hiányosak voltak.
A Ryanair hivatalosan elnézést kért az angol utasoktól az okozott kellemetlenségekért. Mint egyik Twitteres posztjukban írják: húszezer kártérítési csekket küldtek ki csak júliusban, és ennek csupán töredéke, kevesebb mint 190 csekk jutott el a címzettekhez hibásan.
— Ryanair (@Ryanair) August 22, 2018
Azt nem tudni, hogy magyarok érintettek-e az újabb botrányban, annyi viszont bizonyos, hogy a korábbi esetek miatt Budapest Főváros Kormányhivatala eljárást indított a Ryanair légitársaság (Ryanair DAC) ellen.