<p>Először rendezték meg a buszvezetők Európa-bajnokságát, hazánk pedig büszkén távozhatott: Haibach Jánost olyan busz segítette dobogóra, amit soha azelőtt még nem vezetett.</p>
A kontinens három legjobb buszsofőrje közé került a BKV kötelékében dolgozó Haibach János. Először rendezték meg a buszvezetők bajnokságát Európában, mégpedig Németország fővárosában, a Berlini Közlekedési Vállalat telephelyén. A huszonhat éve volán mögött ülő János negyvenkét kollégája közül lett bronzérmes.
– A nevezés ötlete a BKV-tól jött, de egy rendkívül nehéz hazai válogató előzte meg. A verseny kétfordulós volt, három különböző típusú autóbusszal kellett a pályákon bizonyítanunk az akadályok között – meséli a Borsnak a 47 éves János. – Az egyik egy háromtengelyes, tizenhárom méter hosszú, emeletes jármű volt, amivel az volt a legnehezebb, hogy ilyet itthon nem vezettem még. Szerencsém volt, hogy a verseny előtti napon kipróbálhattam Berlinben. A második egy elektromos Solaris busz volt, míg a harmadik egy Mercedes – tette hozzá a bronzérmes buszvezető.
A feladatok között többféle megmérettetés szerepelt: útszűkületeken kellett átjutniuk az emeletes busszal, szlalomozni kellett a bólyák között, de a kihívások sorából a tolatás, a sebességtartás és a megfordulás sem hiányozhatott.
– A legnehezebb feladat szerintem a célmegállás volt. Időre ment, és minden centi számított. Ez azt jelentette, hogy a busznak megszabott távolságra kellett megállnia egy adott ponthoz képest. Ebben előztek meg a riválisok – a német és a lengyel kollégák –, de így is szép eredményt értem el – büszkélkedik János, aki egy bronz kormánykereket vehetett át.
A versenyt végig közvetítették a Facebookon is, összesen tizenhét kamerával. A huszonegy csapat között János és Flámis Gabriella (Óbudai Divízió) mellett a miskolci MVK Zrt. párosa, Orliczki Nikoletta és Borsos István képviselte hazánkat, ők a tizedik helyet szerezték meg. János elárulta, ha jövőre is lesz lehetősége, biztosan elindul újra a megmérettetésen, még pontosabb szeretne lenni.