Szép évfordulóra készül a hazánkban is legnépszerűbb márka. A rüsselsheimi gyártó 120 éve állít elő autókat, több mint 70 millió példány hagyta el már a gyártósorokat.
Kevesen tudják, hogy az Opel családi vállalkozás csupán négy évvel a cégalapító Adam halála után kezdett gépkocsikat előállítani. Összesen 65 darab készült az Opel System Lutzmann Patent Motorwagenből, amely szabadalmazott motoros kocsi volt. Az első modellek még a lovas kocsik közvetlen leszármazottai voltak, de 1909-ben az Opel már meglepően olcsó és rendkívül modern kiskocsival lepte meg a vetélytársait. A 4/8 PS Opel Doktorwagent már az Opelnél konstruált és gyártott négyhengeres soros motor hajtotta. Ez lett „orvosok, állatorvosok és ügyvédek” ideális járműve, ahogy az akkori reklám ígérte. Az Opel kezdettől fogva azt tűzte a zászlajára, hogy széles körnek tegye elérhetővé az autót. Így, első német gyártóként, már 1924-ben ráállt a futószalagos gyártásra, ami által nagy értékesítési siker lett mind az Opel 4/12 PS Laubfrosch (Levelibéka), mind az összes későbbi Opel 4 PS-változat.
Amilyen forradalmiak voltak ezek az autók a húszas években, olyan lett a Kadett a harmincasokban. A Kadett 1936-ban debütált, önhordó karosszériával, független első felfüggesztéssel, négyhengeres, négyütemű motorral és hidraulikus dobfékekkel. Ára jóval a közvetlen vetélytársaké alatt maradt: 1938-ban mindössze 1,795 márkába került. A világháború után elsőként teljesen újonnan tervezett Opel az Olympia Rekord lett. Designja az amerikai cirkálókat idézte, az Olympia Rekord Caravan pedig egy új járműjelleget vezetett be: a családi életstílus-kombit.
1962-ben újraéledt a Kadett. Miközben sok konkurens modell futott még kétüteműként vagy léghűtéses farmotorral, a Kadett már vízhűtéses négyhengerest, zajtalanul kapcsolható sebességváltót és a Coupétól a Caravanig terjedő karosszériaválasztékot kínált.
1964-ben első európai gyártóként nyitottak meg saját designstúdiót Rüsselsheimben, és alig három évvel később a kereskedők szalonjában állt a sorozatgyártásig fejlesztett Opel GT, amivel sportkocsilegenda született. Nagyszériás technikája sokaknak tette elérhetővé. Ezt a mintát folytatva jött ki 1970-ben a Manta, az Ascona technikájával, majd 1989-ben a Vectrára épülő Calibra.
1982-ben egy kis autóval, Corsával dobott nagyot az Opel. Lefelé bővítette a kínálatot a Kadett alatt, megmutatva, hogyan lehet nagy férőhelyet teremteni kis felületen. Generációiból, A-tól E-ig, csaknem 14 millió Corsa állt forgalomba. 2019-ben indul a következő nemzedék – első ízben teljesen elektromos Corsaként.
Ahogy meghatározta a Corsa a kiskocsik szegmensét, úgy definiálja a Zafira 1999 óta a hétüléses kompakt autókét. Zseniális ötletnek bizonyult a padlóba süllyeszthető harmadik üléssor.
Egy újabb és jelentős trendformáló volt a 2009-es Genfi Autószalonon világpremierjét ünneplő Opel Ampera, amely újra definiálta az elektromos mobilitást. A 2012-es Év Autója elektromos meghajtással megy, miközben egy hatótávnövelő motor segítségével nincs limitálva a hatótávja.
Népszerű személyautói, mint az Astra és az Insignia mellett az Opel korán felismerte a vásárlók szabadidőautók iránti vonzalmát, és már 2012-ben kihozta a magasabb üléspozícióval rendelkező Mokkát, mely akár összkerékhajtással is elérhető. 2017-től a kompakt osztályban felsorakozott mellette a Crossland X és a Grandland X.