Feltette gyermekét a szerelvényre egy nő, de mire észbe kapott, az ajtó bezáródott. A szakember szerint az alacsony padlós járat jelenthetné a megoldást az ilyen esetekre.
Forrás: MTI
A sok internetezőt felháborító incidens pár napja történt a szentendrei HÉV vonalán. Egy nő Pannóniatelep megállónál szállt volna fel két gyermekével a Budapestre tartó szerelvényre. Először felsegítette a kisfiát, majd visszafordult, hogy másfél éves kislányát és a babakocsit is feltegye, de – egy szemtanú beszámolója szerint – ekkor megszólalt az ajtózáró csengő, becsukódott az ajtó és a szerelvény elrobogott.
„Sokkot kapott az anyuka, kétségbeesésében azt sem tudta, mit csináljon, majdnem a sínek között futott a HÉV után. Szerencsére voltunk egy páran a megállóban, akik rögtön odaugrottunk, egyrészt intézkedni, másrészt megvigasztalni szegényt” – olvasható a szemtanú visszaemlékezése a Pesten Hallottam nevű Facebook-csoport oldalán.
Értesítették a forgalmi irodát, hogy szedjék le a vonatról a kisfiút, és várják meg az anyukáját, valamint a testvérét, akik a következő szerelvénnyel mennek utánuk.
A hajmeresztő esetet a MÁV– HÉV Zrt. elismerte, elnézést is kértek a családtól. A járművezető nem látta, hogy lenne még felszálló utas, ezért csukta be idő előtt az ajtót. A munkatársak azonnal a szerelvényen ragadt gyermek segítségére siettek, és vigyáztak rá, amíg az anyuka megérkezett.
Bella Jakab, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke szerint az ilyen ritka, de annál nagyobb visszhangot keltő eseteknél rendkívül nehéz megmondani, ki hibázott, a HÉV megállóiban ugyanis nincsen térfigyelő kamera.
– Egy szerelvény ráadásul százhúsz méter hosszú, ha az anyuka nem az elején próbált felszállni, könnyen lehet, hogy a vezető tényleg nem látta. Ha megszólal a csengő, már nem is szabad felszállni, de ha a kisfiát még a jelzés előtt tette fel, érthető, hogy a jelzés után is mindenképpen fel akart szállni – vélekedett a Borsnak az elnök.
A szóban forgó megállóban egyébként nehéz felszállni, mert a peronhoz képest nagyon magasan van a lépcső. Bella Jakab szerint megoldás lehetne, hogy csak alacsony padlós szerelvények közlekedjenek a vonalakon, de sajnos van ennél nagyobb problémája is a MÁV-nak.