Több ezer forintot követel egy étrend-kiegészítő gyártásával és forgalmazásával foglalkozó külföldi cég egy pásztói nyugdíjastól. Az asszony állítja: nem ismeri őket és sohasem rendelt tőlük semmit. Mégis fizetésre akarják kényszeríteni.
Forrás: Thinkstock
Trükkös pénzlehúzás áldozatává válhatnak a gyanútlan nyugdíjasok. Egyikük, Sándor Judit mesélte el a módszert.
A pásztói idős asszony nem rendelt semmit, mégis kiszállították postán a pirulákat. A nyugdíjas hölgy azt mondja, először „csak” a 795 forintos postaköltséget követelte tőle a bosnyák székhelyű vállalat, mára viszont 4590 forintot akarnak vele kifizettetni a semmire, mondván ennyire nőtt három hónap alatt a felszólítási díj.
Visszaküldeni sem tudja a felesleges pirulákat
Judit a Borsnak elmondta: ki sem nyitotta a pirulásdobozt, azonnal felhívta a céget, amelynek egyébként Magyarországon mindössze egy postafiókszáma van.
Elmondta, szeretné visszaküldetni, de a postaköltséget nem tudja kifizetni, így szeretne élni azzal a jogával, hogy a vállalkozás állja a visszaküldést, mivel ő nem rendelt semmit. Ez azonban július óta a mai napig nem történt meg.
Hosszú hallgatás volt az ügyintézô válasza
– Amikor megkérdeztem a hölgyet telefonon, hogy honnan tudták meg a címem és a telefonszámom, csak hosszú hallgatás volt a válasz. Soha életemben nem hallottam a cégről – mesélte el a Borsnak a 64 éves, komoly mozgásszervi gondokkal küzdő nyugdíjas.
A társaság levélben arról értesítette Juditot, hogy ő maga lépett a telemarketing-osztállyal kapcsolatba, ahol állításuk szerint önként adta meg a címét, amelyre ingyen kézbesítették a terméket, csupán a postaköltséget kell állnia. Erre Judit annyit mondott: egyszerűen hazudnak.
A galiba akkor kezdődött el, amikor július 6-án Judit kapott egy figyelmeztetést, mellékelve egy 1990 forintos csekkel, aminek a befizetési határideje május
29-én lejárt. Nem fizette be, ezért július 27-én újabb, emlékeztető levelet kapott a cégtől, amiben már 2490 forintot követeltek rajta. Augusztus 27-én ez az összeg már 3090-re nőtt, majd 3790-re, mostanra pedig 4590-et forintot hajtanának be rajta.
Dr. Morvai Gábor, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének ügyvivője a Borsnak elmondta: ilyenkor ajánlott a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni, amit a járási hivataloknál lehet elérni.
Hiába hívtuk, nem vették fel a telefont
– Ha az ügyfél telefonon rendeli meg a terméket, a cégnek akkor is kötelessége írásban kiküldeni a köztük létrejött szerződést. Ha ez jelen esetben megvan, de a hölgy mégis elállna a vásárlástól, azt 14 napig megteheti. Mivel a hölgy állítja, ő nem rendelt semmit, így a postaköltséget sem követelhetik rajta. Ha az ügyfél úgy dönt, hogy nem fizet, a cég viszont ezt nem akarja annyiban hagyni, ak-kor jogi úton, úgynevezett fizetési meghagyásos eljárás keretében viheti tovább az ügyet – tudta meg a Bors a szakértőtől. Próbáltunk beszélni a vállalattal is, amely a weboldal szerint hétköznapokon 9 és 16 óra között elérhető, de többszöri próbálkozásra sem vették fel a telefont.