Paprikaspray miatt tört ki pánik szombat délután a Keleti pályaudvarnál, a metróban. Sokan pánikrohamot kaptak a szerelvényben, az utasok maguk kérték kimenekítésüket, a metró három óráig nem járt.
Vasárnap hajnalban, három óra előtt pár perccel fogták el azt a férfit, aki miatt három órát állt szombat délután a 2-es metró. A 26 éves V. N. Róbert gázspray-t fújt az utasok közé, garázdasággal gyanúsítják.
Információink szerint egy szóváltás fajult el szombaton 13 órakor a Keleti pályaudvari megállóban odáig, hogy a férfi kabátzsebéből paprikaspray került elő. Úgy tudjuk, hárman vesztek össze vele, a férfi a peronról fújt a metróba – közben a metró pedig elindult. Egy utas rettentően megijedt, azt hitte, gáz szivárog.
A szerelvény az alagútban, a Puskás Ferenc Stadion előtt hatszáz méterrel állt meg. Egy fiatal utas szerint fuldokoltak, pánikba estek, hosszú percekig nem tudták, mi történik velük. Többen sírtak és azt hitték, terrortámadás történt. Az emberek a szerelvény két végébe menekültek, így próbáltak levegőhöz jutni.
Úgy tudjuk, a vezető eközben annyit mondott az utasoknak, várjanak, hátha újraindul magától a metró, de ez nem történt meg. Így az utasok kiszálltak, és az alagútban gyalogoltak tovább a Puskás Ferenc Stadion megállóig. Hogy ez hogyan történhetett? Bár sok helyen azt lehetett olvasni, hogy egy utas a vészféket használta és emiatt állt meg a szerelvény, Bíró Endre, a Budapesti Metróért Egyesület elnöke szerint ez lehetetlen, mivel a metrón nincs vészfék. – Az utas a vésztelefont használhatta, amivel jelezhette a járművezetőnek, hogy gond van. Emellett több ajtóvésznyitót indítottak a metrókocsiban tartózkodók. Ez viszont nem egyenlő a vészfékkel. Ettől még az ajtó nem nyitható, kizárólag akkor, amikor megáll a szerelvény. Mindemellett van a szerelvényben két helyen úgynevezett „menekítéskérés” is, ami arra való, hogyha cselekvésképtelenné válik a vezető, ki tudjanak jutni az utasok – mondta a Borsnak a szakértő, aki úgy tudja, ezt végül szintén elindították. Ez jelzést küld a vezetőnek és az irányítási központnak is, amit egyébként a vezető el is utasíthat, ha úgy látja jónak. – Az esettel kapcsolatban az a fő kérdés, miért állt meg a szerelvény, ezt jelenleg is vizsgálják – tette hozzá Bíró Endre.
Mindenesetre úgy tűnik, hogy az ajtók azért nyílhattak ki az alagútban, mert korábban az utasok megnyomták az ajtóvésznyitót, amivel álló helyzetben ki lehet feszíteni az ajtókat.
A Borsnak nyilatkozott egy hölgy, aki a szerelvényen utazott: azt mondta, legalább ötven percet voltak a kocsiban, mire kinyitották az ajtókat. Tíz percet sétáltak az alagútban, közben megérkeztek a katasztrófavédők is. A stadionoknál négy mentőautó várta ôket. A mentőszolgálat a Borssal közölte: húsz embert vizsgáltak meg, kórházba senkit nem kellett vinni. A metró 16 órakor indult újra.