Minden évben gondot okoz a karácsonyi dömping a postán, de a csomagszállító cégeknek is. Tavaly lapostévét hagytak el hazánkon belül, idén az amerikai csomagok okoztak gondot.
Forrás: MTI
Nem csak Kevin és a Reszkessetek, betörők!, de úgy tűnik, elveszett csomagok nélkül sem telhet el karácsony. A Bors egy éve számolt be arról, hogy év végén belföldön sikerült a Magyar Postának elhagynia egy lapostévét, amit több mint egy hónapon keresztül nem találtak, annak ellenére sem, hogy értékbiztosítás volt rá, és a feladó panaszt is tett emiatt.
Amerikai csomagok akadnak el leginkább
Az idei karácsonyon a hatalmas dömpingben külföldre küldött, vagy onnan érkező csomagokkal akadt a legtöbb probléma. A napokban azt panaszolta egy nő a Facebookon, hogy tavaly december első napjaiban adott fel némi édességet az Egyesült Államokba, ám az még mindig nem érkezett meg a címzetthez.
A nemzetközi csomag kézbesítésére elsőbbségi küldeményként 9–10 munkanapot ígért a posta, ám ez nem teljesült. Sőt a nyomkövetési adatok sem frissültek már napok óta, így fogalmuk sincs, merre lehet a csomag. De nincs egyedül a problémával a bejegyzésére adott válaszok alapján. Sokak szerint az Egyesült Államokban vannak komoly fennakadások a rengeteg beérkező csomag miatt, a vámon, biztonsági átvilágításon megakadnak a küldemények. Mások szerint biztosan már itthon megáll a csomag, december 6-a és január 1-je között ugyanis megérkezett New Yorkból ide egy küldemény, de hazánkon belül még nem jutott el a címzetthez.
Egymásra mutogat áruház és kézbesítő
A rendelési gócpontnak számító webáruházak szerint a kutya nem náluk van elásva, inkább futárokkal, kézbesítőkkel van a gond, ők hagyják el a legtöbb csomagot. – A karácsonyi dömping nálunk már a novemberi Fekete péntekkel elkezdődik. Ahogy több lesz a rendelt csomag, úgy lesz leterheltebb az ügyfélszolgálatunk. A legtöbb esetben az derül ki hosszú kutakodások árán, hogy az érintett csomagról leesett a címzett jelzése, vagy annyira megrongálódott, hogy nem tudják leolvasni róla a kiszállításhoz szükséges adatokat. Ezeknek a küldeményeknek a célba juttatása igazi küzdelem. Az el-kallódott csomagot méret szerint, utána pedig a tartalma alapján lehet beazonosítani, ami nagyon sok időt és energiát emészt fel – tudtuk meg egy csomagküldéssel foglalkozó hazai cégtől.
800 forintért megkeresik
A csomagjukra hiába váróknak a keresés a legjobb megoldás, amit 800 forint ellenében kérhet is az ügyfélszolgálatnál. Az összeg egy több tízezer forintos feladási díj mellett különösen bosszantó. De, ha tényleg elveszett a küldemény, akkor azért kártérítést fizet a posta.
Ezen kívül panasszal fordulhatunk a posta ügyfélszolgálatához, ha azonban még így sem vagyunk elégedettek, a következő lépés a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, ami a postai ágazat hatósági felügyeletét is ellátja. Az NMHH-nál lehetőség van arra, hogy akár más ügyében is bejelentést tegyünk, kérelmezzük, hogy egy adott ügyet vizsgáljon meg a hatóság, vagy tehetünk panaszt olyan ügyben, amit nem rendez egyértelműen jogszabály.
Nagy értékű küldemény feladásakor egyébként a feladó kérhet értékbiztosítást, és a Posta szerint jobb, ha ez a küldemény értékével megegyező összeg.
Gyorsabban dolgoztak
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, a nagy ünnepi dömpingre készülve tavaly már októberben felhívta a figyelmet a Magyar Posta, hogy nagy roham várható, és mindenki idejében gondoskodjon küldeményei feladásáról. Hivatkoztak arra, hogy november-decemberben ugrásszerűen megnő az elvámolni való csomagok száma. Saját berkein belül pedig új csomagfeldolgozó rendszerrel készültek, ami a korábbi kapacitásuk háromszorosára képes.